به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

علت خاموشی های رادیویی چیست؟

+8 رای

چرا شراره های خورشید باعث تداخل در امواج رادیویی میشود

پرسیده شد 21 Dec 2013 در خورشید توسط شهاب سنگ (620 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

شراره های خورشید باعث سرعت یافتن الکترونها و پروتونها و ینهای سنگین تا نزدیکی سرعت نور می‌شود. همچنین اشعه‌ای را تولید می‌کند و لایه‌های الکترومغناطیس را ایجاد می‌کند که شامل کلیهٔ امواج الکترومغناطیس می‌باشد. از امواج رادیویی تا اشعهٔ گاما. شراره‌ها انرژی خود را از آزاذ سازی انرژی مغناطیسی ذخیره شده در تاج خورشیدی را تبدیل به انرژی کند.
اشعهٔ ایکس و اشعهٔ ماورای بنفش می‌توانند روی یون‌کره تاثیر بگذارند و تولید امواج ارتباطی با طول موج بالا بنمایند که این این امواج می‌تواند باعث اختلال در رادارها و تجهیزاتی که با فرکانس کار می‌کنند بشود.


منبع

پاسخ داده شد 27 Dec 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
0 پاسخ 263 بازدید
پرسیده شد 27 Feb 2015 در خورشید توسط ناشناس
0 رای
1 پاسخ 914 بازدید
0 رای
0 پاسخ 243 بازدید
0 رای
1 پاسخ 390 بازدید
پرسیده شد 23 Apr 2017 در کالبد شناسی توسط مبینا (50 امتیاز)
...