به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

نميدانم چگونه چاق شوم

+1 رای

دوستان من هرچه كردم چاق نشدم هركاري انجام دادم به بزشك مراجعه كردم زيباي اندام رفتم پروتين خوردم نتيجه نكرفتم نميدانم چه كنم
من ازافغانستان كابل هستم

پرسیده شد 21 Dec 2013 در علوم ورزشی توسط sohailmahr
بازنگری شد 21 Dec 2013 توسط سعید

باید خیلی مراقب باشی.گاهی اوقات با عال کردن ژن چاقی در بدن خودت دیگه نمیتونی خودتو کنترل کنی و کلا از حالت معقول خارج میشی.

3 پاسخ

+2 رای

در بدن برخی افراد چربی خوب ساخته نمی شود؛ به عبارت دیگر کارخانه چربی سازی خوبی ندارند و نمی توانند بافت چربی ذخیره بسازند.در این افراد چربی‌ها به جای انباشته شدن، در ماهیچه‌ها جمع شده بودند و سرعت سوخت و سازی او تا ۳۰ درصد افزایش یافته بود.
دکتر لیبل معتقد است این تمام داستان نیست بلکه مسائل دیگری نیز وجود دارد که روی وزن شخص تأثیر می‌گذارد: "پنجاه درصد آن به ژن‌ها باز می‌گردد و بقیه‌ی آن به محیط بستگی دارد. مثلا" اگر ژن «هانتینگتن» - تباهی مغز و اعصاب - داشته باشید، صد در صد به این بیماری مبتلا خواهید شد. به دلیل همین فاکتور نیز خوردن حجم بالای غذا برای برخی افراد شرکت کننده در تحقیق، آسان‌تر از دیگران بود."همه‌ی ما به صورت بیولوژیکی یک وزن طبیعی تعیین شده داریم، این وزن چاق باشد یا لاغر، بدن دائما" در تلاش است تا شما را در همان وزنی که وزن طبیعی بدن‌تان محسوب می‌شود، حفظ کند.
دکتر «کارل لورکس» متخصص چاقی است و می‌گوید این دلیل دیگری است که چرا به نظر می‌رسد بعضی افراد با وجود این‌که غذا می‌خورند چاق نمی‌شوند. طبق مطالعات انجام شده، تمایل بدن به انبارکردن وزن در ماهیچه‌ها به جای ساخت چربی نیز به صورت ژنتیکی مشخص شده است. تمام افراد شرکت کننده بعد از ترک این برنامه در مدت کوتاهی بدون هیچ‌گونه رژیم غذایی و یا ورزش به وزن سابق خود بازگشتند.
http://vista.ir/

پاسخ داده شد 15 Jan 2014 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
+2 رای

سلام برادر
من شنیده ام که عرق یونجه باعث چاق شدن میشه
حالا لازم نیست خیلی چاق بشی چاقی زیاد هم خوب نیست
http://hakimtehrani.com/610/عرق-يونجه.html

پاسخ داده شد 20 Jan 2014 توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)
0 رای

سلام
اول لازم است به سوالات زير پاسخ بدهيد تا كمي شرايط روشنتر شود.
1- لطفا وزن/ سن/ قد/ جنسيتتون رو بفرماييد
2- آيا تا حالا آزمايش غدد رفته ايد يا بيماري غددي داريد؟
3- آيا افسردگي يا عصبانيت و گرماي زياد در بدن داريد؟

پاسخ داده شد 16 Sep 2016 توسط abakolah (240 امتیاز)
...