به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

اگر به طور ناگهانی فشار هوا از بین برود چه می شود؟

+7 رای

اگر فشار هوا از بین برود چه تغیراتی در زمین بوجود می آید؟
(فشار هوا در همه جا از بین برود، حتی فضا های بسته)

پرسیده شد 22 Dec 2013 در فیزیک کاربردی توسط آریان (28,220 امتیاز)
بازنگری شد 23 Dec 2013 توسط آریان

5 پاسخ

+4 رای
 
بهترین پاسخ

شما به این موضوع اشاره کردید که فشار هوا در همه جا، حتی فضا های بسته، از بین برود. در کتاب سال اول دبیرستان خواهید خواند که فضانوردان با پوشیدن لباس مخصوصی، فشار مورد نیاز خود را برای جلوگیری از منفجر شدن، بدست می آورند(زیرا فشار در خارج از کره ی زمین وجود ندارد)، اما این تنها برای ازبین رفتن فشار بیرونی صدق خواهد کرد. همچنین خواهید خواهد که اگر فشار درونی یک بطری را خارج کنیم، آن بطری مچاله خواهد شد و اگر فشار درون آن را زیاد کنیم، مانند بادکنک، می ترکد.
پاسخ نهایی:
اگر فشار درون و بیرون، هر دو با هم حذف شوند، هیچ اتفاقی نمی افتد؛ چرا که فشاری برای ترکاندن یا مچاله کردن بطری یا هر چیز دیگری وجود ندارد. پس شرایط همانند همان موقعی خواهد بود که فشار در درون و بیرون بطری( یا هر چیز دیگری) یکسان باشد.
امیدوارم که این پاسخ توانسته باشد به شما کمک کند.

پاسخ داده شد 31 Jan 2014 توسط آرش اهل دل (7,750 امتیاز)
انتخاب شده 18 Feb 2014 توسط آریان

منفجر شدن که نه.چون در بدن ما 80%ابه که اب هم ارنقدرا فشرده نمیشه.فقط دیگه روی هر سانت مربع از بدنمون فشاری نیست

+4 رای

اگه فقط فشار بیرون از بین بره خوب مثل چیزایی که توی فیلمای علمی تخیلی دیدیم میشه, مثلا وقتی لباس یک فضانورد پاره میشه چه اتفاقی میفته, تمام گازهای بدن به خاطر نبودن فشار در بیرون لباس به اون سمت کشیده میشن از جمله هوای داخل ریه و گازهای حل شده در خون ما که این باعث پاره شدن مویرگها و باد کردن پوست میشه و در عرض چند ثانیه انسان میمیره , البته مرگ دردناکی خواهد بود, در مورد کره زمین هم احتمالا آب اقیانوسها به سرعت تمایل به تبخیر پیدا میکنن چون فشار هوا وجود نداره, و اگر در روز این اتفاق بیفته رنگ آسمون از آبی به سیاه تغییر رنگ میده هرچند هنوز خورشید توی آسمونه و حتی ممکنه کپسولها و لوله های پر فشار بترکن , چون فشار داخلی بیشتر از فشار بیرونیه و احتمالا دما در سطح کره زمین به شدت پایین میاد مخصوصا در جاهایی که سایه هست و جایی که آفتاب میخوره به شدت داغ خواهد شد, در کل مرگ دردناکی برای انسانها و جانوران خواهد بود.
اما اگه فشار بیرون و داخل همه چیز از بین بره خوب مرگ موجودات زنده همچنان ادامه داره اما هیچ چیزی دیگه منفجر نمیشه و مچاله هم نمیشه چون فشار در هر دو طرف مساوی خواهد بود , اما همین نبودن فشار همچنان به تبخیر مایعات منجر میشه.

پاسخ داده شد 29 Dec 2013 توسط zinter (8,600 امتیاز)
بازنگری شد 29 Dec 2013 توسط zinter
+2 رای

فشار داخل تمامی فضاهای بسته بالا رفته و این فضا ها منفجر میشوند

پاسخ داده شد 23 Dec 2013 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)

جواب شما در صورتی که فشار هوا فقط در فضای باز از بین برود کاملا درست است،اما منظور من از بین رفتن کلی فشار هوا در هر مکانی که هوا هست می باشد. :)

0 رای

از درد خواهیم مرد.با وجود حرکت پرده دیافراگم و باز شدن کیسه های هوایی .یک هزارم حالت عادی هوا وارد بدن میشود.
اصلا بهتره در موردش فکر نکنیم.این اتفاق از داعش بدتره

پاسخ داده شد 9 Mar 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)
–1 رای

اگر در کره زمین باشه باعث مچاله شدن ظرف یا از بین رفتن بطری میشه

پاسخ داده شد 23 Dec 2013 توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)
...