به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

منشا جاذبه زمین چیست؟

+7 رای

چه چیز سبب ایجاد نیروی گرانش کره زمین شده؟
و چه چیز می تواند باعث افزایش نیروی گرانش زمین شود؟

پرسیده شد 23 Dec 2013 در زمین شناسی توسط آریان (28,220 امتیاز)

2 پاسخ

+4 رای
 
بهترین پاسخ

خوب منشا جاذبه طبق گفته دوستمون جرم هست ، خوده جرم طبق نظریه عام انیشتین باعث ایجاد خمیدگی در فضای اطراف خودش میشه هر چی جرم بیشتر خمیدگی بیشتری در فضا ایجاد میکنه و همین خمیدگی در فضا هست که باعث افتادن اجسام به سمت اون جرم بزرگتر میشن, لازم به ذکره که این جرم علاوه بر فضا, زمان رو هم خم میکنه که شاید توضیحش سختتر باشه.
و این رو هم در مورد جاذبه بگم که اگر شما به قضیه بوزون ها در فیزیک مراجعه کنید میبینید که منشا جاذبه ذراتی به نام گراویتون هستن, در کل بوزون ها حاملین نیرو هستن و مثلا نیروی مغناطیس هم توسط یکی از این بوزون ها منتقل میشه.

پاسخ داده شد 23 Dec 2013 توسط zinter (8,600 امتیاز)
انتخاب شده 14 Mar 2014 توسط آریان
+1 رای

جرم زمین باعث میشود تا گرانش زمین به وجود بیاید
هرچه جرم بیشتر شود نیرو گرانش بیشتر میشه برای همین است که شتاب ماه از زمین کمتر است

پاسخ داده شد 23 Dec 2013 توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...