به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا صدای انسان، با صدای ضبط شده او متفاوت است؟ ‌

+6 رای

چرا صدای ضبط شده ی انسان با صدایی که از حنجره او خارج می شود تفاوت دارد؟

پرسیده شد 24 Dec 2013 در صداشناسی توسط آریان (28,220 امتیاز)
بازنگری شد 24 Dec 2013 توسط سعید

1 پاسخ

+1 رای
 
بهترین پاسخ

>زمانی که صدای خود را ضبط می‌کنیم و آن را بازپخش می‌نماییم قدری با آن صدایی که همیشه از خود می‌شنویم، متفاوت است. آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده‌اید که علت این امر چیست؟ خب حالا که حسابی کنجکاوی‌تان گل کرده است کلیک‌رنجه‌ای کرده و همچون همیشه با زومیت همراه باشید.
زمانی که صحبت می‌کنیم، تارهای صوتی که در گلو قرار دارند می‌لرزند و عبور همین صدا از درون حفره‌ی دهانی و بینی نهایتاً به ایجاد اصوات منتج می‌شود. این همان مکانیزمی است که به تولید صدای مختص هر کسی ختم می‌شود. البته با توجه به خصوصیات فیزیکی حفره دهان و بینی و میزان لرزش تارها، نوع صدای خروجی قدری با هم متفاوت است و کیفیت صدای هر شخص خاص خود اوست.
اما زمانی که صدایی از طریق بلندگو پخش می‌شود، صدا تنها از طریق جریان هوا منتشر می‌شود. از سوی دیگر از آنجا که فرکانس صدای تولیدی آدمی کمتر از بلندگو است، در واقع میزان لرزشی که تارهای صوتی ایجاد می‌کند به نسبت کمتر هستند. از سویی بسیاری از مردم در هنگام بازپخش صدایشان با انقباض غیر ارادی ماهیچه‌های شنیداری مواجه می‌شوند و در عین حال مغز تلاش می‌کند این موضوع را بپذیرد که آیا صدای شنیده شده، همان صدای خارجی تولیدی خود فرد است یا خیر! به همین خاطر است که صدای ما گاه برای خودمان غریب و عجیب می‌نماید.


منبع

پاسخ داده شد 25 Dec 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
انتخاب شده 25 Dec 2013 توسط آریان

پرسشهای مرتبط

+7 رای
1 پاسخ 667 بازدید
...