به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

تروجان یا ترویان چیست؟

+5 رای

لطفا توضیح کامل دهید

پرسیده شد 28 Dec 2013 در علوم رایانه توسط alireza.r (1,740 امتیاز)

1 پاسخ

+1 رای

تروجان، برنامه مخربی است که به صورت یک نرم افزار جالب به نظر می‌رسد .بر عکس ویروس‌ها، تروجان‌ها تکثیر نمی شوند؛ ولی به‌‌ اندازۀ ویروس ها مخرب هستند. یکی از انواع تروجان‌ها، برنامه‌ای است که ادعا می‌کند، کامپیو‌تر شما را از شر ویروس‌ها نجات می‌دهد؛ اما در حقیقت ویروس‌ها را با سیستم شما آشنا و به آنها معرفی می‌کنند. لغت تروجان برگرفته از افسانۀ یونانی جنگ تروجان است. در این داستان یونانی‌ها از طریق هدیه دادن اسب چوبی بزرگی به دشمنانشان، تعدادی سرباز به قلعۀ آن‌ها فرستادند؛ سپس این سرباز‌ها از داخل اسب بیرون آمده و درب قلعه را باز کردند تا دیگر افراد به داخل قلعه بیایند و قلعه را فتح کنند. این مثال دقیقاً عملی است که تروجان با کامپیو‌تر شما انجام می‌دهد. تروجان ابتدا به قسمت های مختلف نفوذ می‌کند؛ سپس، راهی برای آسیب به آنها پیدا خواهد کرد.
منبع: ایران هشدار
http://www.cyberpolice.ir/learning/9981

پاسخ داده شد 14 Jan 2014 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+4 رای
1 پاسخ 21,133 بازدید
+5 رای
1 پاسخ 415 بازدید
پرسیده شد 6 Feb 2014 در علوم رایانه توسط آریان (28,220 امتیاز)
+10 رای
1 پاسخ 6,307 بازدید
پرسیده شد 31 Dec 2013 در علوم رایانه توسط احمدرضا (760 امتیاز)
+1 رای
1 پاسخ 858 بازدید
...