به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

دوستان نظر بدید: آیا شما نظریه تکامل را کاملا قبول دارید؟

+7 رای

آیا شما نظریه تکامل را قبول دارید؟ و آیا شما فکر میکنید قبول داشتن این نظریه منافاتی با علوم دینی ما دارد؟

پرسیده شد 19 Jan 2014 در نظریه تکامل(تکامل زیستی) توسط zinter (8,600 امتیاز)

فعلا من قبول ندارم

من قبول دارم و فکر میکنم منافاتی هم با آموزهای دینی ما نداره و میشه هر دو را در کنار هم داشته باشیم.

5 پاسخ

+5 رای

از نظر من در آموزه های دینی جهان ما با حضرت آدم و حوا شروع شد اما در نظریه تکامل با موجودات تک سلولی که میشه هردوی اینها را پذیرفت و به هم ربط داد طوری که بگیم از تک سلولی ها موجودات جدید به وجود اومدن و با پیمودن تکامل بهتر و بهتر شدن تا شاخه ای از اون به انسان رسید و اولین انسانها که با همین رویه به وجود اومدن و درک و آگاهی بیشتری نسبت به بقیه موجودات قبلی داشتن همین حضرت آدم وحوا بودن. اگه اینطور باشه هم علم و هم دین کنار هم قرار میگیرن و لازم نیست فقط یکی انتخاب بشه.

پاسخ داده شد 20 Jan 2014 توسط mehdi (1,150 امتیاز)

از لحاظ آموزه های دینی قبل ادم و حوا کره زمین بوده چون خدا میگه می خواهم خلیفه برای زمین انتخاب کنم یعنی زندگی در کره زمین وجود داشته است
حالا از کجای این فهمیدی که آموزه های دینی میگه قبل آدم و حوا جهان ما شروع نشده بود پس داینوسورها چی و...
2000 سال از زمان حضرت مسیح گذشه ما 5000 سال هم برای حضرت مسیح تا حضرت آدم 3000 سال برای خطا در محاسبات 10000 سال و لی کره زمین میلیونها سال است که زندگی در آن در جریان است!

+4 رای

دین اشاره زیادی به سالهای قبل از آدم و حوا نداره چون احتمالا اگه توضیح هم میداده در اون زمان کسی چیزی متوجه نمیشده اگه دین الان هم نازل میشد به احتمال زیاد تکامل رو توضیح میداد چون الان ذهن مردم آماده تر شده برای درک بیشتر.

پاسخ داده شد 21 Jan 2014 توسط mehdi (1,150 امتیاز)
+1 رای

اگه قبول داری دوست داری جزو کدام باشی آموزه های دینی یا نظریه تکامل من که دوست ندارم جزئی از نظریه تکامل باشم

پاسخ داده شد 20 Jan 2014 توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)

همونطور که گفتم هر دو را کنار هم میشه پذیرفت و لازم نیست فقط یکی را انتخاب کنی. منافاتی با هم ندارن

خب قبول کدامشون دوست داری باشی از اینکه جدت یک میمون باشه یا یک پیامبر؟تکامل یافته یا آموزه دینی؟
اولن این نظریه اثبات نشده همون دلیلی که موش ها را سال ها دمشون قطع می کنند باز موشی که به دنیا آمد دم داشت و دلایل دیگه

تا جایی که من میدونم تکامل موجودات کره زمین چیزی حدود 4 میلیارد سال طول کشیده و با چند سال قطع کردن دم موش نمیشه تکامل چند میلیارد سالی را رد کرد.
اگه نظریه تکامل را قبول کنیم میبینیم جد انسان میمون نبوده بلکه از یک تک سلولی به میمون رسیده و از نوعی میمون به انسانها.
شما میتونید قصر بزرگتون را روی خانه ای کوچک بنا کنید یعنی خانه کوچک خودتون را کم کم بزرگ کنید تا به قصر برسید. طبیعت هم معماری کرده از کوچک به بزرگ

0 رای

بله، يك بله ي حتمي به خاطر اينكه سلسله مراتب خلقت وتوزيع موجودات زنده از خط طولي انرژي،ذره هاي بنيادي ،اتمها،مولكولها،سلولهاي پروكاريوت تا يوكاريوت شكل پذيرفته است وعلم اين را اثبات كرده است ولي آن طرف قضيه كه خطي عرضي هم وجود دارد كه اساس بوجود آمدن تكامل نه فقط انسان بلكه گياهان وجانوران راهم شامل مي شود واين اساس گونه زايي است وعلت اينكه درمورد تكامل انسان ،چرا ساير ميمونها طي مليونها سال ثابت مانده وبه انسان تبديل نشده اند بدين خاطراست كه خطي عرضي بين ميمون وموجودفضايي كه قبلا روي كره ي زمين بوده اند شكل گرفته است طوري كه هسته ي DNAميمون درون سيتوپلاسم سلول موجودفضايي احتمالا خاكستري ها كاشته وجايگزين شده است تا طي هزاران هزار سال از ميمون به انسان اوليه ونئاندرتال وهوموساپينس و راست قامت وانسان مدرن تبديل شده است وعلت حذف 2كروموزوم بدليل سازگاري بين دو بخش سلولي دو موجود بسيارمتفاوت است.اجمله مثالهاي ديگر گونه زايي وتكامل ميتوان به توليدخرمالو ازهسته ي سلولي خرما درسيتوپلاسم گوجه اشاره كرد يا توليد نسل پاندا ازهسته ي سلولي خرس در راگون اشاره كردو...

پاسخ داده شد 23 Dec 2015 توسط علي مهتاك (540 امتیاز)
–1 رای

من با ذکر چند مثال نظریه تکامل داروین را رد میکنم.اولا قبل از نظرخودم در مورد تکامل داروین همه میدونیم که آقای داروین میگفتند که جهان در اثر یک اتفاق به وجود آمدوهر چیز که در این جهان به وجود میاد در اثر حرکت جهشی ماده از یک حالت به حالت دیگروبه سمت تکامل پیش میرودکه به زبان ساده تر هر چیز که ما در حال حاظر می بینیم شکل تکامل یافته موجوداتی است که تکامل یافته اند و به شکل کنونی رسیده ان.
حال اگر بیایم این موضوع را از لحاظ دینی وعقاید مذهبی بررسی کنیم میبینیم که انسان براساس دانسته های اسلامی ما از اول خلقتش به همین شکل بوده است که الان هستیم.اما با یک کم تفاوت جسه ای که این را هم توضیح خواهم داد که چرا انسانهای نخستین جسه ی بزرگتری نسبت به انسانهای امروزی داشتند.
ولی به لحاظ علمی وتحقیقاتی ویا به لحاظ عقلی اگر بیایم این موضوع را موشکافی کنیم با دیدن هر موجودی در طبیعت میفهمیم که این همه نظم وانتظام هیچ وقت کار تکامل نیست.برای مثال ما در رودخانه ها یک نوع صدف دو کوپه ای داریم که شش ماه از اوایل زندگیش را در بدن موجود دیگر زندگی میکند.واما جالب اینجاست که این کار چه جوری صورت میگیرد.این صدف فقط در بدن ماهی کپور تخم ریزی میکند که اول خود را به صورت تعمه نشان میدهد سپس ماهی کپور جلو امده جهت شکار تعمه.همانطور که میدانید این ماهی در عرض یک تا سه سانیه شکارخود را انجام میدهدکه جالبتر اینجاست که صدف به محض باز کردن ماهی در عرض چند صدم ثانیه تخمها را به داخل دهان ماهی پرتاب میکند.سوال اینجاست که اولا صدف چگونه ماهی کپور را از سایر ماهیها تشخیص میدهد؟دوما ایا به نظر شما چند سال طول میکشد تا همچین عملی بر اساس نظریه ی تکامل روی دهد؟تکامل چگونه به این عمل پاسخ میدهد.
همچنین ما در دنیا بیش از 700گونه سگ داریم.اگر ما بیایم بر اساس داستان حضرت نوح پیش بریم وبه آن اعتقاد داشته باشیم میبینیم که حضرت نوح دوتا سگ یکی ماده ویکی نر را از بلای منقرض شدن نجات داد.واگر بپرسید که چرا همه این سگها مثل ان دوتا نیستندوچرا 700گونه سگ وجود دارد ویا از کجا اومدن من بهتون میگم.این انواع گونه ها از همان دو سگند که هنگام جفت گیری بر اساس کاهش اطلاعات ژنتیکی که در ژنهای انها هنگام جفتگیری روی داده صورت گرفته است نه از طریق تکامل ویا رشداطلاعات ژنتیکی انها.این کاهش اطلاعات است که این گونه ها را تحویل داده است.حال بگید تکامل واسه این نوع چه جوابی دارد.؟
همچنین این مساله در مورد انسان نیز صادق است.کاهش اطلاعات ژنی باعث کوچک شدن انسانهای امروزی نسبت به گذشته شده است.هنوز هم ما شاهد این موضوع هستیم که این تغیرات ژنتیکی باعث وجود بچه های ناقص العضو در دنیا میشود.ایا تا الان شما دیدید که گونه ی تکامل یافته تر وپیشرفته تر از خود را به دنیا بیاورد؟
وهزاران مثال دیگر که خومان قادر به درک ان هستیم این نظریه را برای ما رد خواهد کرد.که این همه نظم براساس نظریه تکامل نیازمند چندین میلیاردسال میباشد.
این نظر من بود با تشکر

پاسخ داده شد 7 Feb 2014 توسط آوات عزیزی (140 امتیاز)

من فکر میکنم شما دنبال دلیل میگردین تا به چیزی که از قبل توی ذهنتون بوده برسین و به واقعیت های علمی کاری ندارین چون اگه بهتر فکر کنید میبینید که فرقی بین دین و نظریه داروین نیست.
فقط دین همه چیز رو روشن نکرده چون اون موقع لازم نبوده روشن کنه برای اینکه مردم اون موقع نمیتونستن درک کنن پس در همون حد کافیشون بوده , اما الان نه فقط داروین همه دانشمندان میدونن همه موجودات به هم ربط دارن و منشا یکسانی دارن و طی چند میلیارد سال به اینجا رسیده و این هم دلیل نمیشه همه چیز خود به خود به وجود بیاد ، مطمئنا نظم و اراده ای بزرگ پشت همه این مسائل هست که از موجوادات ذره بینی به اینجا رسیده , قدرت خدا کاملا به همه چیز احاطه داره.
در مورد جثه انسان شما باید بیشتر مطالعه کنید تا بفهمید که موجودات نسبت به نیازشون جثشون فرق میکنه اول انسان نیاز به جثه بزرگ داشت و هوش کمتری داشت اما الان جثه کوچیک شده و هوش بیشتر چون در جامعه پیشرفته تری زندگی میکنه

...