به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

تظر شما چیست؟ چرا بیشتر آنانی که بیشتر اهل علم هستند، توجه بیشتری به موارد بسیار بزرگتر یا کوچکتر دارند؟

+6 رای

می تواند سوال جالبی باشد؛ تا به حال به آن فکر کرده اید که واقعا، چرا انسان هایی که بیشتر اهل تفکر هستند، بیشتر به مواردی فراتر از آنچه مشاهده می کنند، می پردازند؟! برای مثال علم کیهان شناسی و یا فیزیک هسته ای.
نظر شما در مورد این پرسش چیست؟!
شعری از گاموف:
مرد جوانی بود که معتقد به تثلیث بود
کسی که جذر بی نهایت را گرفت
ولی تعداد ارقام،
او را چنان نگران کرد که
ریاضیات را به دور انداخت و الهیات را برگزید.

پرسیده شد 29 Jan 2014 در موارد دیگر توسط آرش اهل دل (7,750 امتیاز)
بازنگری شد 29 Jan 2014 توسط آرش اهل دل

3 پاسخ

+3 رای

من خودم فکر میکنم تفاوت باعث این موضوعه, یکی درک بیشتر از اطرافیان که یکی از دلایلش هوش بیشتره و دوم کشیده شدن به سمتی که برای همه معماست اما کسی نمیتونه چیزی در موردش بفهمه در واقع اون شخص میگه اون چیه که خیلی ها نمیتونن درموردش بفهمن پس من برم ببینم من میتونم بفهمم!
و چه چیزهایی در جهان ما کمتر درک شدن , کوچکترین ها و بزرگترین ها. پس باهوشترین ها هم به اون سمت کشیده میشن , در واقع بشر همیشه دنبال زندگی روزمره خودش هست و انسانهای معمولی به اون فکر میکنن و در همون پیشرفت میکنن اما انسانهایی مثل انیشتین با درک و هوش بالا تحمل روزمررگی و چیزهای عادی براشون سخت بوده و معنای چندانی نداشته همونقدر که لباسی تنش باشه و در خونه ای گرم زندگی کنه و نیازهای اولیه اش برطرف بشه براش کافی بوده و بقیه انرژی اون برای چیزهایی به مراتب بزرگتر مهیج تر صرف شد چیزهایی که شاید برای انسانهای عادی جالب نبوده و اونو گیج کننده میدونستن , در واقع این تفاوت دنیاهای اونا بوده.

پاسخ داده شد 1 Feb 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)

ممنون، پاسخ بسیار جالبی بود.

+3 رای

كيهان شناسي، علمي نبوده كه از همون اول باشه و افرادي كه خيلي متفكر اند سراغش برن. فيزيك هسته اي هم همينطور. قبل از اين علم ها، پرسش هايي براي بشر پيش اومد، كه اون موقع اون متفكر ها (!!!) به دنبال پاسخش رفتن. اينم به خاطر اينه كه بقيه ، كه دنبالش نرفتن، دونستنش براشون مهم نبوده يا فك ميكردن اينقد كاراي مهم تري دارن كه دنبال پاسخ اين سوالا نرن و بي تفاوت بودن نسبت به محيط اطرافشون. و متفكر ها (!!!) انقد دنبال پاسخ سوالاشون گشتن تا به چيزهايي بزرگ تر يا كوچكتر از چيزهاي معمولي ديگه رسيدند.
به نظر من اين نوع تفكرشون نيست كه فرق داره؛ نوع تلاش براي فهميدن پاسخ سوالا و نگاه كردن به زندگيشون فرق داره. چون فك ميكنم حتي اگه سوالي در باره ي يه چيز خيلي معمولي برات پيش بياد،مثلا در باره ي يه سنگ، و تا اونجايي كه ميتوني دنبال پاسخش و دليل اون پاسخ بگردي، به يه چيز فوق العاده و دور از فهم افراد بي تفاوت ميرسي. شايد حالا به يه چيز خيلي كوچك يا خيلي خيلي بزرگ!

پاسخ داده شد 2 Feb 2014 توسط پريا (2,470 امتیاز)

بسیار جالب بود.از شما ممنونم.

+2 رای

خب این موارد دور از دیدگان ودیکر حواس میباشد وبرای درک کردن اونا یا نیاز به تفکر داریم یا نیاز به ابزار که هردو از دست انسانهای عالم برمیاد.

پاسخ داده شد 29 Jan 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+4 رای
1 پاسخ 1,406 بازدید
0 رای
1 پاسخ 438 بازدید
...