به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

اگر نیروی جاذبه ناگهان 2برابر شود چه میشود؟

+4 رای
پرسیده شد 24 Mar 2013 در فیزیک کاربردی توسط هلیا (270 امتیاز)
نمایش دوباره 23 Aug 2013 توسط سعید

2 پاسخ

+2 رای

علاوه به نظرات دوستمون اینم من اضافه کنم که خوب همونطور که اشاره کردن با افزایش دو برابر جاذبه وزن ما هم که خوب مسلما دو برابر میشه مثلا وزن شما 60 کیلو باشه میشه 120 کیلو و حالا شما باید دو برابر انرژی مصرف کنید تا حرکت کنید مثل مثالی که دوستمون زد که: (دیگر هواپیما های کنونی برای پرواز مناسب نخواهند بود). بدن ما هم با استحکام و قدرت کنونی مناسب برای حرکت نخواهد بود و به استخوان های پاهامون فشار دو برابر وارد میشه و حتی میتونه برای انسانهای خیلی سنگین مثل کسایی که 150 کیلو وزن دارن وحشتناک باشه چون پاهای اونا باید وزن 300 کیلو رو تحمل کنه و شاید حتی بشکنه به احتمال زیاد تعدادی از بناها و خانه ها هم فرو خواهند ریخت. ولی شما تصور کنید در آینده ما مجبور باشیم به سیاره ای بریم که دوبرابر زمین جاذبه داره خوشبختانه ما موجودات زنده طوری طراحی شدیم که اگه به نحوی تا مدتی زنده بمونیم به همه چیز عادت میکنیم و به زندگی عادی برمیگردیم , مثلا قلبمون قویتر میشه برای پمپ خون به مغز یا استخوان پاهامون قویتر میشه برای تحمل وزن و عضلاتمون هم قویتر میشه برای حرکت کردن در این شرایط , کلا بدن ما ماجودات زنده قدرت تطبیق فوق العاده ای با محیط داره.

پاسخ داده شد 10 Jan 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)
+1 رای

انسان ها دچار حملات قلبی (قلبی و عروقی) و تنفسی خواهند شد. همه خون انسان به سمت زمین (پایین) کشیده می شود و فشار خون به شکل سر سام آوری بالا می رود. به قلب فشار زیادی وارد می شود و ممکن است شما برای تنفس هوای متراکم با مشکل مواجه شوید.
اافزایش دو برابری نیروی جاذبه می تواند موجب گرم شدن هوا گردد و به مراتب رطوبت بیشتری را ایجاد کند و همه اجسام با سرعتی 2 برابر سرعت فعلی بر سطح زمین سقوط کنند. سقوط از ارتفاع 3 متری همانند سقوط از ارتفاع 6 متری با قدرتی 2 برابر حالت فعلی خواهد بود. فیزیک برای ما متفاوت خواهد بود. ماه بر روی زمین سقوط می کند و کره زمین و همه انسان ها نابود می شوند.
خودرو ها باید توان بیشتری تولید کنند به طوری که قیمت آنها چند برابر شده و سوخت بیشتری مصرف خواهند کرد. دیگر هواپیما های کنونی برای پرواز مناسب نخواهند بود و احتمال سقوط آنها به دلیل افزایش دو برابری وزنشان بالا می رود. ماهواره های ساخت انسان قبل از سقوط بر ماه بر زمین سقوط می کنند. اما توده بدنی (نه وزن) شما ثابت باقی می ماند.

پاسخ داده شد 3 Apr 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...