به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

طرح یک آزمایش: چگونه می توان با داشتن دو باتری با ولتاژ های متفاوت، ولتاژ آن دو را به یک اندازه کرد؟

+4 رای

چگونه می توان با داشتن دو باتری با ولتاژ های متفاوت( مثلا 12V و V9) ، ولتاژ آن دو را به یک اندازه کرد؟ با طرح یک آزمایش ساده، می توان به این سوال پاسخ داد.

پرسیده شد 3 Feb 2014 در الکتریسیته توسط آرش اهل دل (7,750 امتیاز)
ویرایش شده 3 Feb 2014 توسط سعید

عنوان سوال شما ویرایش شد. لطفا عنوان واضحتری برای سوالتان انتخاب کنید

1 پاسخ

+2 رای
 
بهترین پاسخ

برای اینکه ولتاژ دو تا باتری که دارای ولتاژ های مختلف هستند را به یک اندازه کرد می توانید از موازی کردن باتری ها استفاده کنید.
به این صورت که قطب مثبت باتری اول را به قطب مثبت باتری دوم وصل کنید و قطب منفی آن را نیز به قطبی منفی باتری دیگر متصل کنید. پس از اتصال دو باطری به صورت موازی به یکدیگر باتری ای که دارای ولتاژ کمتر است به عنوان یک مصرف کننده (مثلا مثل یک لامپ) عمل می کند و باعث می شود تا ولتاز باتری ای که دارای ولتاژ بیشتری است را کم کند تا جایی که ولتاژ های هر دو باتری به یک اندازه شوند پس از آن اندازه ولتاژ های دو باتری برابر خواهند شد.

پاسخ داده شد 3 Feb 2014 توسط سعید (32,140 امتیاز)
انتخاب شده 3 Feb 2014 توسط آرش اهل دل

ممنون از شما. پاسختان کاملا صحیح است.

البته اگر به صورت متوالی هم ببندی میتونی به جای میانگین ولتاژ از جمع دو ولتاژ استفاده کنی که قدرت زیادی رو بهت میده.
(-:

پرسشهای مرتبط

...