به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

دانشمندان چگونه متوجه انبساط جهان شدند؟

+7 رای

چگونه مساله ی انبساط به ذهن دانشمندان رسید و چگونه متوجه انبساط جهان شدند؟ مفهوم درونی و عمیق انبساط چیست و چه تاثیری بر عناصر موجود در جهان دارد؟!

پرسیده شد 14 Feb 2014 در کیهان شناسی توسط آرش اهل دل (7,750 امتیاز)

2 پاسخ

+2 رای

پدیده ای به اسم انتقال به سرخ وجود داره که به دانشمندا کمک کرد که کشف کنن که جهان در حال انبساطه این پدیده مثل اثر دوپلر در صوته و وقتی ستاره ای از ما دور بشه رنگش به طرف قرمز میره و اگه نزدیک بشه رو به آبی میره البته این فقط یه راهش بود
همچنین آلبرت در محاسباتش یک ثابت کیهانی رو بدست آورد که این انبساط رو خنثی میکرد اما بعدا که متوجه انبساط کیهان شد اونو بزرگترین اشتباه زندگی خودش نامید.
تاثیرش بر جهان به نظر من اینه که از نزدیک شدن اجرام کیهانی بدلیل جاذبه شون جلوگیری میکنه جون برعکس جاذبه عمل میکنه.

پاسخ داده شد 16 Feb 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)
0 رای

ازآنجايي كه هابل باتلسكوپ مشاهده كرد كهكشانها ازهم دور مي شوندونيروي محركه ي اين انبساط انفجار بزرگ است وزماني كه اين منبع انفجاري كه تاكنون ادامه دارد سوختش تمام شود دوباره منقبض مي يابدوبعد اين تسلسل ادامه مي يابد يهني با سقوط كائنات كه ما آن راجاذبه مي ناميم انفجاري حاصل از اين سقوط رخ ميدهد كه انبساط دوباره يا چندباره ناميده مي شود.

پاسخ داده شد 23 Dec 2015 توسط علي مهتاك (540 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+7 رای
1 پاسخ 2,874 بازدید
...