به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

کدام حیوان قوی ترین قلب را دارد؟

+6 رای

قوی ترین قلب در سینۀ کدام حیوانی می تپد؟

پرسیده شد 18 Feb 2014 در جانورشناسی توسط آریان (28,220 امتیاز)

فیل نیست!!

نه،فیل نیست.فیل صاحب کند ترین قلب در خشکی هست که قلبش در هر دقيقه 25 بار مي زنه.

سلام
آریان جون آخه قوی با سریع بودن فرق داره واین دوتا باهم برعکسن مثلا موش قلبش خیلی سریع میزنه ولی قوی و قدرتی نیست شما منظورت قویه یا سریع؟

منظورم قوی بودن از لحاظ قدرت پمپاژ خون هست.

به نظر من باید برای زرافه باشه آخا باید انقدر فوی باشه که بتونه تا مغزش بفرسته

درسته،

1 پاسخ

+4 رای
 
بهترین پاسخ

زرافه قوی ترین قلب رو داره و همچنین سیستم گردش خون زرافه برای ارتفاع زیادش دارای سازگاری‌های مختلفی است. قلب زرافه می‌تواند بیش از ۲۵ پوند (۱۱ کیلوگرم) وزن داشته باشد و طول آن ۲ فوت (۶۱ سانتی متر) است. با این حال، قلب زرافه باید دو برابر فشار خون مورد نیاز انسان را برای حفظ جریان خون به مغز تولید کند. قلب زرافه باید ۱۵۰ بار در دقیقه بزند. وقتی زرافه سر خود را پایین می‌آورد، در قسمت بالای گردن، اسطرلاب مانع از جریان خون زیاد به مغز می‌شود. رگ زیر گلویی حاوی دریچه‌ای برای جلوگیری از جریان خون است. در مقابل، رگ‌های خونی در پایین پاها قرار دارند و تحت فشار زیادی هستند. برای حل این مشکل، پایین پاهای زرافه، لایه‌ای ضخیم و پوستی محکم وجود دارد که از ریختن بیش از حد خون جلوگیری می‌کند.

پاسخ داده شد 19 Apr 2014 توسط رضا32 (9,550 امتیاز)
انتخاب شده 19 Apr 2014 توسط آریان

پرسشهای مرتبط

+4 رای
1 پاسخ 563 بازدید
+6 رای
3 پاسخ 2,767 بازدید
پرسیده شد 24 Dec 2013 در جانورشناسی توسط آریان (28,220 امتیاز)
0 رای
1 پاسخ 753 بازدید
+4 رای
1 پاسخ 1,843 بازدید
+7 رای
5 پاسخ 20,626 بازدید
...