به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا آمینو اسید های غیر معمول در ساختار پروتیین ها استفاده نمی شوند ؟

+6 رای

آمینو اسید ها دو نوع هستند . معمول و غیرمعمول . حالا چرا آمینو اسید های غیر معمول نمی توانند در ساختار پروتیین ها استفاده شوند ؟

پرسیده شد 27 Feb 2014 در نظریه تکامل(تکامل زیستی) توسط شیدا
نمایش دوباره 27 Feb 2014 توسط سعید

1 پاسخ

+1 رای

یه جواب که برای این سوال به ذهنم میرسه اینه که امینو اسید ها توسط tRNA ها وارد ریبوزوم میشن که در ساختار پروتئین قرار بگیرن.هر tRNA اختصاصی یه آمینو اسیده مثه گلایسین.آمینو اسیدی که براش tRNA وجود نداشته باشه وارد ساختار پروتئین نمیشه.
دوم این مسئله رو باید از دید تکامل انزیمی ببینیم.ما برای ساخت و تبدیل امینواسید های مختلف به هم آنزیم های خاصی داریم.ولی برای یه امینو اسید غیر معمول انزیم مناسب وجود نداره.
سوم نیاز سلوله که به چه نوع ساختار های بیوشیمیایی از مولکول های امینو اسید براش بهترن

پاسخ داده شد 25 Mar 2014 توسط mohammad (460 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...