به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

بمب هیدروژنی چیست؟

+6 رای

بمب هیدروژنی چیست و چه تفاوتی با بمب هسته ای داره؟

پرسیده شد 7 Mar 2014 در شیمی نظری توسط آریان (28,220 امتیاز)

1 پاسخ

+2 رای
 
بهترین پاسخ

من در سوال بمب اتم چگونه کار میکند؟ توضیحاتی در مورد بمب اتم معمولی دادم , حالا اگر شما همون بحث رو ادامه بدید و بمب اتم معمولی رو میان دو ایزوتوپ از هیدروژن یعنی دوتریم و تریتیوم بذارید بمب هیدروژنی ساختید, وقتی بمب اتم معمولی در قلب بمب هیدروژنی منفجر میشه در لحظه اول دمای بسیار زیادی در حدود 300 میلیون درجه ایجاد میکنه که واقعا وحشتناکه (دمای مرکز خورشید 30 میلیون درجه هستش البته به طور ثابت نه لحظه ای) و همین دما باعث ترکیب تریتیوم و دوتریم میشه و همجوشی هسته ای اتفاق میفته که این یعنی انفجار بمب هیدروژنی.

پاسخ داده شد 13 Mar 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)
انتخاب شده 19 Apr 2014 توسط آریان
...