به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

شعله آتش در طبخ غذا

+7 رای

بعنوان مثال در آشپزی زمانی که قابلمه محتوای مواد غذایی جوش می آید آیا شدت حرارت تاثیری در زودتر پخته شدن غذا دارد یا نه؟

پرسیده شد 8 May 2013 در فیزیک ملکولی توسط bashir1385 (220 امتیاز)
ویرایش شده 8 May 2013 توسط سعید

1 پاسخ

+1 رای

هنگامی که آب به نقطه جوش می رسد، گرمایی که شما به آب می دهید به گرمای نهان تبدیل میشود ( مثلا گرمایی که برای تبدیل آب به گاز به آب داده می شود). از این به بعد (یعنی بعد از به جوش آمدن آب) دیگر افزایش دمایی نخواهیم داشت و تمام گرمای اضافه که به آب می دهبم برای تبدیل مایع به بخار مصرف می شود. وقتی که تمام آب موجود به بخار تبدیل شد با گرما دادن به بخار آب می توان دمای بخار آب را افزایش داد.
پس می توان نتیجه گرفت که بعد از به جوش آمدن آب غذا، با افزایش شعله اجاق دیگر دمای آب افزایش نمی یابد بلکه آب غذا بخار می شود و دمای بخار افزایش پیدا می کند. اگر درب غذا بسته باشد با افزایش دمای بخار آب دمای پخت غذا هم افزایش پیدا می کند و غذا سریعتر می پزد. اما اگر درب غذا باز باشد بخار آب از ظرف خارج شده و هیچتاثیری در افزایش سرعت پخت نخواهد داشت

پاسخ داده شد 8 May 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
...