به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

ایا اثر نیرویی اهن ربا بر اهن فرمول خاصی دارد

+8 رای
ایا اثر نیرویی اهن ربا بر اهن فرمول خاصی دارد . ایا نیروی وارد بر اهن  که بین دو اهن ربا قرار دارد به هم نام یا غیر هم نام بودن دو سر اهن رباهایی که روبروی یکدیگر قرار دارند بستگی دارد.
پرسیده شد 13 Sep 2012 در علوم طبیعی توسط ناشناس
سوال شما در دست بررسی می باشد

1 پاسخ

+2 رای

برای محاسبه نیروی آهن ربا فرمول هست که باید سازنده آهن ربا یه سری اطلاعات در مورد آهن ربا در اختیار بده تا بتونی محاسبه کنی اما بر آهن نمی دونم ولی اگه قدرت جذب بین آهن ربا و آهن فقط به آهن ربا بستگی داره و آهن ثابت باشه(یعنی متغیر نباشه) همون که بدونی نیروی آهن ربا چقدر کا فیه(نمی دونم آهن ثابت یا متغیر است اینی که گفتم نظرم بود).

پاسخ داده شد 2 Nov 2012 توسط ناشناس
به نظر من ملکول های آهن ثابت نیستند زیرا زمانی که یک تکه آهن را به یک آهن ربا مالش دهیم یا نزدیک کنیم ملکول های آهن مرتب می شوند و قدرت جاذبه پیدا می کند.
البته من به جوابم نرسیدم ولی از این دوست عزیزم که وقت گذاشته و اطلاعات خودش رو در اختیار بقیه گذاشته خیلی تشکر میکنم
برای پاسخ گویی بهتر به این سوال از شما در خواست دارم بفرمایید این مسئله مربوط به چه بخشی از علوم طبیعی می شود؟
فكر كنم مربوط به فيزيك ميشه

پرسشهای مرتبط

+1 رای
0 پاسخ 238 بازدید
...