به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آيا خلقت؛ حركت از وحدت به كثرت بوده و انرژي واحد به ذرات عالم تبديل شده وسپس گرانش جرم حاصل دوباره كثرت را به وحدت منجر مي كند؟

+5 رای

با توجه به شروع خلقت با انفجار بزرگ ، اين نكته به ذهن مي رسد كه انرژي ( وحدت يا معرفت ) در شرايطي به ذرات بنيادي تبديل شده و شكل مادي به خود گرفته باشد .جرم و گرانش حاصل از ذرات مادي (تكثر) موجب كاهش سرعت گسترش جهان و در پي آن ايجاد واحد هاي بزرگ تر ذرات ماده با پايداري بيشتر ( الكترون و پروتون واتم ها و مولكول هاي حيات)گرديده است .در ابتدا سرعت ها ي گستردگي عالم از سرعت نور به كسري از آن كاهش يافت (زمان و مكان نسبي)و در نهايت جهان كرات با عناصر مختلف و با سطوح تراز انرژي (معرفتي)مختلف و با ماهيت هاي مختلف شكل گرفت.

پرسیده شد 17 Mar 2014 در نسبیت عام توسط ناشناس

1 پاسخ

+4 رای

دوست ناشناس این ها که شما گفتید چیزهایی هستن که دانشمندان هم در موردش نظرات مختلفی دارن در واقع شما فلسفه و فیزیک رو با هم مطرح کردید, چیزی که همه میدونن در فیزیک بیگ بنگ که جهان هستی امروز رو شروع کرده , در واقع پاسخ قطعی به این سوالات وجود نداره همه نظر میدن , هر نظری با عقل جور در بیاد و به شواهدی که با آزمایشات به دست اومده نزدیکتر باشه مورد قبول واقع میشه , ما میدونیم ستاره ها نورشون رو به سرخی میره و طول موج اون ها بلند میشه که خود این دلیلی هست برای دور شدن اجرام اطراف ما یعنی جهان رو به انبساطه , از طرفی میدونیم با این جرم موجود جهان باید با سرعت بیشتری منبسط بشه ولی نمیشه که از اونجا هم ماده تاریک وارد نظریات شد.
اگه با فلسفه به موضوع بیگ بنگ نگاه کنیم بله مقداری از معرفت به تکثر تبدیل شده پس با این حساب انرژی تاریک که در فیزیک حدود 78 درصد از جهان رو تشکیل میده چی میشه؟ آیا اون هم وحدت يا معرفتی هست که به تکثر نرسیده؟

پاسخ داده شد 18 Mar 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)
بازنگری شد 18 Mar 2014 توسط zinter

پرسشهای مرتبط

...