به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا درون ماه مانند درون زمین داغ است؟

+4 رای

آیا ماه نیز مانند زمین لایه لایه است و اجزایی مانند پوسته و گوشته و هسته دارد؟ و درون آن مانند درون زمین داغ و گداخته است؟

پرسیده شد 20 Apr 2014 در زمین شناسی سیاره ای توسط آریان (28,220 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

بله . دمایی بین 1327 تا 1427 در جه سلسیوس دارد http://www.space.com/18175-moon-temperature.html .هسته ماه از جنس آهن خشک بوده و اطراف آن به علت فشار و دمای بالا با آهن مذاب گرفته شده است.عمق هسته ماه در حدود ۵۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
کرهٔ ماه یکی از اجرام تفکیکیاست بدین معنی که ساختار درونی آن از لایه‌های گوناگونی تشکیل شده‌است.
سه لایه اصلی ماه، پوسته، جُبّه و هسته هستند که ترکیب شیمایی هر یک با دیگری تفاوت دارد. دانشمندان این تفکیک را نتیجهٔ بلوری‌شدن جزء به جزء[۲] یک اقیانوس گدازه‌ای، که کمی پس از تشکیل کره ماه یعنی حدود چهار و نیم میلیون سال پیش رخ داده می‌دانند.http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%87

پاسخ داده شد 12 May 2014 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...