به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

اگر بیشتر حجم اتم را فضای خالی تشکیل داده است چرا این فضا های خالی وقتی کنار هم قرار میگیرند اجسام مادی را تشکیل میدهند؟

+7 رای

ما میدانیم که بیشتر حجم اتم را فضای خالی تشکیل داده است و حجم اندکی مربوط به هسته میباشد(مانند نسبت یک توپ پینگ پونگ به یک زمین فوتبال) و مواد نیز از کنار هم قرار گرفتن همین اتم ها تشکیل میشوند پس باید بیشتر حجم مواد را فضای خالی تشکیل داده باشد حال آنکه میبینیم مثلا برای مواد جامد اینگونه نیست و در جمود هستند وفضای خالی دیده نمی شود علت چیست؟

پرسیده شد 22 Apr 2014 در مکانیک کوانتوم توسط zahra

2 پاسخ

0 رای

دیدن این فضای خالی برای مشکل است چون با ابعاد خیلی کوچک سر و کار داریم. برای دیدن این فضاهای خالی نیاز با میکروسکوپ و ابزارهای خاص و خیلی قوی می باشد.

پاسخ داده شد 12 May 2014 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

داداش اون یه چیز دیگس

0 رای

داداش حرفت درسته اگه یک لایه اتم یا دو لایه اتم داشته باشیم.اما وقتی یک برگ کاغذ رو جلوت میگیری داری به 10000000000000000لایه اتم روی هم نگاه میکنی.شایدم بیشتر.حالا در هراتم کلی الکترون وجود داره که داره باسرعت زیاد حرکت میکنه و در هنگام حرکت نور اطراف رو جذب میکه.در عین حال خود هسته و اتم یک حرکت لرزه ای در جای خود دارن این لرزه ها این حرکت ها و همه این ها دست به دست هم میدن و نور رو جذب میکنن و مانع دیده شدن اونطرف جسم میشوند.اگر جواب واضح نبود بگو...
(-:

پاسخ داده شد 12 Apr 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...