به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

با توجه به این که از هر نقطه اجسام بی نهایت پرتو به چشم میرسد پس چرا فقط یک تصویر به دست می آید؟؟؟

+4 رای

با توجه به این که از هر نقطه اجسام بی نهایت پرتو به چشم میرسد پس چرا فقط یک تصویر به دست می آید؟؟؟یعنی ما در فیزیک فقط پرتو هایی را که منجر به تشکیل تصویر می شوند رسم می کنیم نه همه پرتو ها را.پس بقیه پرتو ها چه می شوند؟

پرسیده شد 2 May 2014 در نورشناسی توسط ناشناس

3 پاسخ

+1 رای

سلام
اینکه از هر نقطه جسم بینهایت پرتو بازتاب میشه اشتباهه . از هر نقطه ازجسم (بسته به اینکه منظور از نقطه چه اندازه باشد )تنها یک پرتو بازتاب میشه یا اینکه شما طور دیگر در نظر بگیرین ؛ سطحی از جسم راکه فقط یک پرتو از آن بازتاب میشه رو در نظر بگیرین این همان نقطه ای است که تنها یک پرتو ازش خارج میشه !! حالامیشه گفت که از سطح یک جسم بینهایت پرتو بازتاب میشه این رو میشه یه جمله درست نامید البته اگه از کلمه بینهایت ایراد نگیرین. خب یادته که برای یک جسم که اونو با یه فلش یا پیکان نمایش میدادیم یک پرتو رسم میکردیم اونم از نوک پیکان خوب اگه از هر نقطه فلش یک پرتو رسم کنی آخر سر شکل پیکان در میاد . در واقع تو دبیرستان که فقط یک پرتو رسم میکردیم فقط برای اجسام خطی و عمودی کاربرد داشت ونمیشد برای مثلا یک پیکان مورب از یک پرتو بهره برد وحداقل میبایست دو پرتو باشه . و نیز میشه از بینهایت پرتو استفاده کرد برای اشکال پیچیده ی دیگه هم باید حداقل تعداد پرتو ها رو زیادتر کرد. مثلا برای شکل یک دایره هر چه تعداد پرتو زیادتر بشه دایره کاملتر و واضح تر درمیاد درغیر این صورت شکل دایره در تصویر چند ضلعی در میاد.
اگه متوجه منظورم نشدید میتونم بیشتر توضیح بدم.

پاسخ داده شد 12 May 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)
0 رای

دلیلش اینه که حفره سیاه مرکز چشم (مردمک) انسان که نور رو داخل شبکیه میندازه ، یک حفره ریز است که مثلا اگه فرص کنیم از یک مداد بینهایت پرتو بازتاب بشه چشم انسان یه خاطر مردمک کوچک، فقط اجازه ورود تعدادی پرتو نور میده که تصویر رو واضح نشون بده و همچنین عدسی چشم مثل لنز دوربین با توجه به فاصله جسم تنظیم میشه تا نور رو بشکنه و به شبکیه چشم برسونه.

پاسخ داده شد 11 May 2014 توسط Mr.Milad (40 امتیاز)
0 رای

چون فقط از برخوردر دوتا پرتو روی شبکیه تصویر تشکیل میشه بقیه پرتو ها به هم برخورد نمی کنند و تصویر تشکیل نمی دهند

پاسخ داده شد 11 May 2014 توسط alireza.r (1,740 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...