به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

حرکت اشیا در سطح آب

+2 رای

چرا وقتی یه قطعه کاغذ یا یه جسمی که بتواند بر روی آب شناور باشد انگشت خود را در آب کرده و به جسم نزدیک میکنیم تقریبا نزدیک شیئ و انگشتمان را در جهت معکوس حرکت میدهیم (درون آب)بدون اینکه انگشتمان با شیئ در تماس باشد آن شیئ نیز در جهت انگشت حرکت میکند؟

پرسیده شد 6 Jun 2014 در معماهای علمی توسط amiriravani6 (230 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای
 
بهترین پاسخ

دلیلش اینه که زمانی انگشت خود رو درون اب می بری، انگشت مقداری فضا در اب اشغال می کنه حالا با جابه جا کردن انگشت در اب ی فروبردن، اب سعی می کنه فضای خالی شده قبلی رو پر کنه بنابراین اگه این کار رو نزدیک برگه کاغذ کنید به همراه اب سمت فضای خالی شده حرکت می کنه.

پاسخ داده شد 2 Jul 2014 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
انتخاب شده 2 Jul 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد

پرسشهای مرتبط

+4 رای
2 پاسخ 6,857 بازدید
+5 رای
3 پاسخ 948 بازدید
پرسیده شد 25 Dec 2013 در معماهای علمی توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)
0 رای
1 پاسخ 387 بازدید
پرسیده شد 10 Jan 2017 در دانشگاه توسط mah
...