به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

*از نظر تئوری چند گرم فسفر و اکسیژن لازم است تا 10 گرم پ چهار اُ شش(P4O6) =|) تهیه شود؟

+3 رای

*از نظر تئوری چند گرم فسفر و اکسیژن لازم است تا 10 گرم پ چهار اُ شش(P4O6) =|) تهیه شود؟

پرسیده شد 8 Jun 2014 در شیمی نظری توسط Fatima

1 پاسخ

0 رای

در این شرایط بستگی به یکی از واکنش گر هایی داره که در آغاز واکنش استفاده می کنید.فرض کنید شما میخواید مقداری رنگ درست کنید و میخواید از رنگ خام استفاده کنید و با تینر رقیقش کنید.با فرض اینکه برای هر سطل دو شیشه تینر لازم باشه، اگه شما یک سطل رنگ خام بگیرید 2 شیشه تینر برای رقیق کردنش نیاز دارید.اگر 2 سطل بگیرید 4 شیشه تینر،اگه 3 سطل بگیرید 6 تا و... .در واکنش تهیه فسفر تترااکسید در ازای 1 مول فسفر و 3 مول گاز اکسیژن،1 مول فسفرتترااکسید بدست میاد.شما ماده اولیه تون رو مثلا فسفر قرار میدید.از اونجا که 10 گرم فسفرتترااکسید برابر 0.045 مول میشه پس باید 0.045 مول فسفر تهیه کنید.حالا اکسیژن مورد نیاز بر اساس معادله شیمیایی در ازای هر 1 مول فسفر برابر 3 مول هستش که میشه 0.13 مول.در نهایت مقدار مواد مورد نیاز شما در صورتی که 100% خالص باشند به صورت زیر خواهد بود:
اکسیژن: 4.366 گرم فسفر:1.40 گرم

پاسخ داده شد 8 Mar 2016 توسط ِD.amir (3,650 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...