به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

ماده ای که قابلیت جذب ونگهداری صدا را دارد؟؟؟

+2 رای

قسمت جذب صدای میکروفون چگونه عمل میکند؟
خازن و دی الکتریک چیست؟؟؟

پرسیده شد 20 Sep 2014 در تکنولوژی توسط معصومه محمدی (100 امتیاز)

1 پاسخ

+1 رای
 
بهترین پاسخ

میکروفون صدا را ذخیره نمی کند بلکه صدا را به سیگنال الکتریکی تبدیل کند . نحوه کار یک میکروفون به این شکل است که خازنی که در این نوع میکروفن به کار رفته است دارای یک صفحه بسیار سبک می باشد و از آن به عنوان دیافراگم استفاده می شود. زمانی که صدا به دیافراگم می رسد این قطعه به لرزش در آمده و فاصله بین دو صفحه خازن تغییر کرده و در نتیجه ظرفیت خازن تغییر می کند، بدین صورت که با نزدیک شدن صفحات عمل شارژ و با دور شدن صفحات عمل دشارژِ رخ می دهد.همانگونه که می دانید اگر یک آهنربا را به یک سیم نزدیک کنیم در سیم جریان الکتریکی القا می شود.
enter image description here
در این نوع میکروفن نیز از یک سیم پیچ و یک آهنربا برای تولید صدا استفاده می شود. این سیم پیچ بسیار حساس و نازک است. امواج صدا با دیافراگم برخورد کرده و دیافراگم را می لرزاند این لرزش باعث می شود که در سیم پیچ جریان الکتریکی القا شود که این جریان همان Sound Signal می باشد.
http://www.avit.ir/?p=777
http://vecam2.blogfa.com/post-302.aspx

خازن قطعه ای است که می تواند انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کند و حکم انبار بار الکتریکی را دارد.خازن ها به اشکال گوناگون ساخته می شوند که پر استفاده ترین آنها در صنایع برق و الکترونیک خازن های مسطح هستند .
enter image description here
این نوع خازن ها از دو صفحه هادی که بین آنها ماده عایقی قرار گرفته است تشکیل می شوند .
enter image description here
صفحات خازن ، جوشن های خازن نیز می گویند که معمولا از آلومینیوم ، نقره ، قلع و روی ساخته می شوند . صفحات خازن َدر فاصله ای بسیار نزدیک به هم قرار می گیرند. عایق بین صفحات خازن معمولا از جنس هوا ، کاغذ ، میکا ، پلاستیک ، سرامیک ، اکسید آلومینیوم و اکسید تانتالیوم می باشد . به عایق بین صفحات خازن دی الکتریک می گویند
http://iseee.ir/electronics_tutorial_capacitance1.html

پاسخ داده شد 29 Sep 2014 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
انتخاب شده 30 Sep 2014 توسط آریان

پرسشهای مرتبط

+2 رای
1 پاسخ 374 بازدید
...