به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

نظرتون درمورد رابطه ی تکامل و خلقت انسان چیه؟

–1 رای

همونطور که میدونید خیلی جاها شنیدیم جریان خلقت انسان این بوده که خدا یه روز تصمیم میگیره خاکی و که برای این کار لازم داره رو از زمین برداره. خلاصه ی قضیه اینه که هر دفه یکی از فرشته ها رو میفرسته تا از زمین خاک بردارن ولی هر دفه زمین با کلی اصرار و التماس اینارو قسمشون میده که ازش خاک نگیرن و در نهایت خدا عزرائیل و میفرسته و... خلاصه خاک و از زمین برمیداره.. میاد با این خاکه گل درس میکنه .. این گله رو ورزش میده و باهاش آدم و درس میکنه! حالا بیاد این قضیه رو از یه زاویه ی دیگه نیگا کنیم .. از یه زاویه ی پیچیده تر! چن سال پیش دبیر زیستم میگفت به نظر من جریان این نبوده.. آره.. خدا گفته آدم و از گل آفریدم.. ولی چه جوری؟ خب.. ببینید.. به وجود اومدن اولین موجودات کره ی زمین طبیعتا از نظریه ی خلق الساعه پیروی میکنه.. چون این موجودات هیچ کدوم ازلی نبودن و در ابتدا از موجودات غیر زنده پدید اومدن. یعنی از عناصری که در زمین وجود داشته.. یعنی از مواد بی جان .. یعنی از خاک.. از آب..
تنها چیزایی که در جهان بوده.. خب.. حالا چرا نمیگیم هوا؟؟! چون اولین موجودات زنده ینی اولین پروکاریوت ها در شرایطی روی زمین به وجود اومدن که اصلا هوایی نبود... پس میشه گفت اولین پروکاریوت ها از گل ایجاد شدن. در نهایت میلیون ها سال جریان تکامل طی شده تا انسان به وجود بیاد. حالا شما احتمال نمیدین این گل همون گلی باشه که خدا ازش گفته؟! تو قرآن نوشته" انسان را از گل و لای سالخورده و تغییر یافته آفریدیم.. " حالا به نظرتون منظور ازین سالخوردگی نمیتونه گذشت میلیون ها سال باشه ؟و منظور ازین تغییر یافتگی نمیتونه تکامل باشه؟ شاید بگید نه.. منظورش اینه که جسم بی جان آدم مدت ها روی زمین افتاده بوده و بعد از سال های طولانی به واسطه دمیدن روح خدا زنده شده.. و در این صورت مانعی برای این جریان خاک و گل و ورز دادن این چیزا وجود نداره.. ولی اگه این و بگید حتما به یه چیزی دقت نکردید..! قوانین نظام طبیعت و چه کسی خلق کرده؟ خدا !! پس .. آیا قوانینی که خودش درست کرده رو نغز میکنه؟؟!! یه لحظه با خودتون تصور کنید که خدا داره با گل آدم درس میکنه!!! یا مثلا فرشته ها نشستن دارن گل و ورز میدن و باهاش آدم و میسازن!!!!! خب...! تا حالا کی دیدین وختی خدا میخواد یه کاری بکنه مثلا یه درخت و قطع کنه خودش این کار و با یه تبر انجام بده!! یا مثلا یه تبر بده دست فرشته ها و بگه برین این و قطعش کنین؟؟؟!!!!!! بدون شک از یه واسطه استفاده میکنه.. حالا این واسطه میتونه یه آدمی باشه که یه تبر دستشه.. میتونه طوفان باشه یا یه چیزی مثل اینا.. درست بر طبق قوانین طبیعت.. اتفاقا اینطوری استحکام این قوانین که خدا خلق کرده بیشتر مشخص میشه.. پس اگه یه کم این افکاری که تا حالا داشتیم و این نظریه که الان نوشتم رو بذاریم کنار هم و با هم مقایسه کنیم میبینیم این جریان تکامل منطقی تره! اتفاقا این طوری بیشتر به علم خدا پی میبریم و میفهمیم خدا چه مسیر پیچیده و دقیقی رو طراحی کرده تا ما رو به وجود بیاره! حالا با هر کدوم ازین چیزایی که من نوشتم مخالفید یا حتی اگه موافقید ممنون میشم اگه بنویسید.
راستی.. اگه یه وقت خواستین منفی بدین هم لطفا دلیلش و بگین.. ممنون !

پرسیده شد 28 Nov 2014 در نظریه تکامل(تکامل زیستی) توسط music (1,290 امتیاز)
بازنگری شد 28 Nov 2014 توسط music

4 پاسخ

0 رای

شما یه طور دیگه بهش نگاه کنید
وقتی که انسان میمیره دوباره به خاک تبدیل میشه خوب این یعنی به همون چیزی که ازش درست شده
به نظر من نباید سرسری بهه این آیه نگاه کرد یعنی این آیه معنی عمیق داره
مثلا خدا گفته که آدم رو از خاک و هوا رو از گل درست کرده و یه جای دیگم نوشته(اگه اشتباه نکنم) که وقتی آدم رو درست کرده از باقیمانده ی خاک هوا رو آفریده خوب این یعنی چی؟
اول این که هوا از گل درست شده یعنی هوا(جنس مونث) زیبایی و لعاب بهتری داره که این موضوع درسته
دومی یعنی چی؟
یعنی هوا از باقی مانده ی خاک آدم درست شده و اگه دقت کنید جنس مونث هم در برابر منشکلات راحت تر است هم بیماری ها
این مساله ها کاملا با هم جور در می آیند

البته اگه من بخوام دو تا حرف شما رو مقایسه کنم فکر کنم اولی منطقی تر باشه
موفق باشید
elmyarticle.ir

پاسخ داده شد 29 Nov 2014 توسط علمی آرتیکل (100 امتیاز)

این موضوع که خدا آدم و از خاک و حوا رو از گل آفریده رو من تا حالا نشنیده بودم! ممکنه بگید کجای قرآن نوشته؟ ممنون

من قران رو به طور کامل حفظ نیستم که بخوام برای شما آیه بیارم
شاید هم اشتباه گفته باشیم ولی من قبلا این چنین شنیده بودم
به هرحال اگه این مسئله رو حفظ کنیم مسئله ی باقی مونده ی خاک کاملا درسته
به نظر من راجع به این چیزا بحث نشه بهتره چون یکم پیچیدست

ولی توی قرآن ننوشته که خدا حوا رو از باقی مونده ی گل آدم آفریده! به علاوه شما برای اینکه ثابت کنین نظریه ی من اشتباهه باید دلایلی داشته باشین که اون و نغز کنه.. اما اینکه حوا از باقی مونده ی گل آدم خلق شده خودش یه مسئله هست که نمیدونیم واقعیت داره یا نه.. ینی اگه این جریان گل و ورز دادن و اینا واقعا درست باشه ینی خدا نمیدونسته چقد گل واسه آفرینش آدم لازم داره و گل اضاف اورده؟؟!!!! و بعد اینکه چه نیازی بوده که خدا این جریان پیچیده ی تکامل و یه هو قطع کنه.. همین جریانی که به مرور با اضافه و کم شدن ژن ها توی دی ان ای موجودات در طی مدت طولانی صورت میگرفته.. .! و بعد یک دفه یه آدم و حوا رو مثل مجسمه هایی که انسان ها میسازن بسازه؟؟!!! همنطور که قبلا هم گفتم تکامل چیزیه که قدرت خدا رو نشون میده.. لطفا اگه با تکامل مخالفید فقط دلیلی بیارین که بتونه این موضوع رو نغز کنه.. و در ضمن.. من فک نمیکنم بحث در باره ی این مسائل کار اشتباهی باشه.. چون خدا قرآن و نداده که فقط از رو بخونیمش.. داده که در موردش فک کنیم.. تنها چیزی که نمیشه در موردش بحث کرد ذات خداس..

شما دیگه دارید بی انصافی میکنید همه این موضوع رو میدونن
توی قران آیه 117 سوره ی بقره هم خدا میگه وقتی چیزی رو بخواد موجود کنه تنها بهش میگه موحود باش و اون چیز موجود میشه توی سوره ی آل عمران هم اگه اشتباه نکنم خدا به مریم میگه من عیسی رو مثل آدم آفریدم و به او گفتم موجود باش
تازشم منم نشنیدم که خدا میاد به زمین میگه خاک بده بعد زمین میگه نه خداون مالک آسمان ها زمین است و برای برداشتن خاک نیازی به اجازه نداره
بازم میگم دنبال این چیزا رفتن فقط گمراهی میاره
اگه شما دقت کنید خیلی از دانشمندا کافر هستن چون میگن علم اصلا با خدا جور در نمیاد
تکامل هم هنوز فرظیه هست چون باید آزمایش بشه و نمیشه که بشینی یک ملیون سال صبر کنی ببینی چی میشه

درسته.. منم کاملا قبول دارم خدا وختی بخواد چیزی باشه فقط بهش میگه باش.. اما چطوری؟!
درخت یا گلی که به وجود میاد.. ابری که حرکت میکنه و از یه طرف آسمون میره طرف دیگه.. یا رخ دادن زمین لرزه و یه چیزایی مث اون.. آیا همه ی اینا خواست خدا نیست؟! آیا خدا واسه اتفاق افتادن این چیزا اراده نکرده؟ خدا به اون گل و درخت گفته باش.. ولی یه هو که به وجود نیومدن! این اتفاق به تدریج افتاده.. کمکم رشد کردن! و در بقیه ی موارد هم همینطور.. فرض کنید دارید تو خیابون راه میرید .. یه هو یه گلی درختی چیزی جلوتون ظاهر میشه!! یا مثلا بالای سرتون و نیگا میکنید یه ابر از یه طرف آسمون یه هو غیب میشه و طرف دیگه ظاهر میشه! یا اینکه بدون دلیل یه زلزله اتفاق میفته.. حتی بدون اینکه داخل زمین تغییر و تحولی رخ بده!! بدون هیچ دلیلی!! و وختی از کسی میپرسید این اتفاقا چرا میفته بهتون میگه خوب معلومه.. خدا اراده کرد.. این اتفاقم افتاد!!!!!! خدا به اون گل گفت باش اونم به وجود اومد! به اون ابر گفت من میخام تو در طرف راست آسمون باشی اونم غیب شد و اونور ظاهر شد! یا مثلا به زمین گفت بلرز اونم لرزید!!! این دیگه چه دنیاییه؟ اصن جرئت میکنین تو همچین جهانی زندگی کنین؟؟؟!! تا حالا کی دیدین یه اتفاق بدون دلیل بیفته..مثلا یه هو یه چیزی به وجود بیاد و جلوتون ظاهر شه؟؟ خاهش میکنم سعی نکنید فقط با من مخالفت کنید.. به این چیزایی که میگم فک کنید..
دیگه اینکه من یه سوال دارم.. شما کلا با تکامل مخالفید یا با اینکه انسان در اثر تکامل به وجود اومده؟ با کدومش؟
و بعد اینکه اگه دنبال این چیزا رفتن گمراهی میورد خدا نمیگفت در قرآن تعقل کنید! ینی به نظرتون خدا اشتبا گفته؟!! و همچنین لازمه که بگم خدا نگفته " اینجای قرآن تفکر بکنید ، اونجای قرآن تفکر نکنید.."! گفته در مورد همه ی قرآن فک کنید.. و این موضوع که بعضی از دانشمندا یا اغلب دانشمندا یا حتی به فرض محال، همه ی دانشمندا خدا رو قبول ندارن دلیل نمیشه!

ببینید شما نباید سرسری این قزیه رو نگاه کنید توی این شخن ها و آیات نشانه هایی هست بعد از بیشتر آیه های قران میاد که "قطعا در آن ها نشانه هایی است اگر بیاندیشید" شما خیلی سرسری نگاش میکنید
یه بار دیگه به سوره ی بقره آیه 117 نگاه کنید:هستي بخش آسمانها و زمين او است و هنگامي كه فرمان وجود چيزي را صادر كند مي‏گويد: موجود باش! و آن فورا موجود مي‏شود.
شما خودتون رو مدیر یک سایت بزرگ و معتبر فرض کنید بنابر این شما قدرت مطلق دارید میتونید توی یک ثانیه همه چیز رو نابود کنید قالب سایت رو خراب کنید مطالب چرت توی سایت بزارید اعضا رو حذف کنید سایت رو حذف کنید و...
اما آیا چنین کاری میکنید؟
مسلما نه
خدا هم همینطوره
شما هم فقط نگید که من میگم خدا اشتباه میکنه
خدا هم چیزی هست که خیلی از قوانین بر خلاف اون هستن ولی درست هست
چون خدا هست که قوانینی مثل قوانین فیزیک رو به وجود میاره نه بلعکس
امیدوارم متوجه شده باشید

من نمیگم خدا موظفه بر طبق قوانین عمل کنه ولی همون مدیر سایتی که شما گفتین.. قوانینی رو واسه سایت درست کرده که نه تنها اعضا باید به اون قوانین عمل کنن بلکه خودش هم با اینکه مجبور نیس اینکار و میکنه..
و دوما اینکه من دوباره سوالمو تکرار میکنم... همون سوالی که سه ساعت داشتم در موردش مینوشتم!! لطفا بهش دقت کنین.. آیا خدا به گل و درخت نمیگه موجود باش؟؟ این دلیل میشه اون درخت یه هو ظاهر بشه؟؟ خدا میگه موجود باش ولی اون واسه موجود بودن یه روند و طی میکنه.. آیا شما مخالفید؟! ینی خدا بهش نگفته موجود باش؟؟!

ببینید این قزیه موجود باش مربوط به اولین درخت هست درخت هایی که ما میبینیم از اولین درخت تکثیر شدن
مثلا خاک از سنگ و سنگ از خاک درست شده خوب اینجا یه کسی باید یکی از این دو تا رو درست کرده باشه دیگه
شما میگید که وقتی اولین درخت میخواسته درست بشه کم کم درست شده ممکنه بگید قبل از این که درخت بوده چی چی بوده یعنی این که به تکامل رسیده ی چه چیزی بوده

همون مدیر سایت هم اینطور نیست الام من که مدیر سایت هستم هر کاری که بخوام میتونم بکنم
اینم که سه ساعت وقت گزاشتید تایپتون ضعیفه
امیدوارم برداشت منفی نداشته باشید هدف من فقط راهنمایی شماست

1 - منظور از سه ساعت زمان زیاده.. نه دقیقا سه ساعت! ( لطفا ملا لغتی نباشید! بحث ما چیز دیگه هس!)
2 - من از جمله ی اولتون این برداشت و کردم که شما نه تنها به خلقت انسان در اثر تکامل اعتقاد ندارید بلکه کلا تکامل رو در مورد هیچ کدوم از موجودات قبول ندارید. آیا این برداشت من درسته ؟
3 - منم میدونم شما که مدیر سایتید هر کاری بخواید میتونید بکنید.. ولی آیا واقعا ( هر ) کاری میکنید؟! منظورم اینه که به صورت بالقوه میتونید اما به صورت بالفعل هر کاری انجام میدید و قوانین خودتون و نغز میکنید؟
4 - حتی اگه جریان مدیر سایت رو بیخیال شیم همونطور که قبلا هم گفتم "خدا با آفریدن انسان در طی فرایند تکامل علم و قدرتش و بیشتر به ما نشون میده و خود من شخصا با فک کردن به این موضوع که چطور خدا با جابه جا کردن ژن ها در دی ان ای موجودات در طی سال های خعلی طولانی این همه جانداران متنوع و آفریده متوجه علم خدا میشم. که طبیعتا چنین علمی برتری داره به علم
(مجسمه سازی)! "

من برای این گفتم تایپ کردنتون کنده که ببینید شما دارید روی سطح ماجرا نگاه میکنید
در مورد تکامل هم خیر من با اون موافق هستم در ضمن دو فرظیه هم دارم
اون مدیر سایت هم خودتون به چیزی که من میخواستم رسیدید شما میگفتید اگه خدا این قدرتا رو داشته باشه اصلا میشه تو چنین دنیایی زندگی کرد
خوب اگه مدیر سایت رو خدا فرض کنیم هم همینطوری هست میشه ولی انجام نمیده میده?
تکامل انسان هم درسته ما بیش از 5 نوع انسان داریم ولی آولین انسان یعنی حضرت آدم رو خدا آفریده اون هم در یک روز(در واقع زمین توی یک روز آفریده شده ولی شما اگه خلقت آدم رو هم یک روز حساب کنید زمان کمی هست)
منظور شما از تکامل به تکامل رسیدن آدم هست یا تکامل انسان ها
یعنی میگید با تکامل جانداران دیگه انسان درست شده یا نه انسان با تکامل بهتر شده
اگه میخواید به شگفتی خلغت پی ببرید میتونید به سایت علمی آرتیکل مراجعه کنید و در سمت راست از طریق موضوعات مطالب خودتون رو به بخش شگفتی ها برسونید و از مطالب لذت ببرید
در ضمن ممکنه بگید کجا نوشته خدا با جا به جای ژن ها موجودات رو آفریده?

1- در مورد قضیه ی مدیر سایت من از همون اولم نگفتم اگه خدا این قدرتا رو داشته باشه... خدا قدرت انجام هر کاری رو داره.. اینو هر کسی میدونه! من گفتم اگه این کارا رو انجام بده.. و حرفام هیچ تناقضی نداشت.
2- شما گفتید واسه تکامل دو تا فرضیه دارید.. من دقیقا منظورتون و متوجه نشدم.. اگه ممکنه این دو تا رو تفکیک کنید.
3- من دفه پیش گفتم نمیشه گفت چون خدا برای وجود موجودی اراده کرده اون موجود یه دفه ظاهر بشه.( یا مثلا خدا مجسمه ی اون و درس کنه مث جریان آدم و حوا که شما میگید) و شما در جوابم گفتید اون مربوط به ( اولین موجود ) مثل اولین درخته. واسه همین من فک کردم شاید منظورتون اینه که تکامل کلا درست نیست و خلقت اولین نوع از هر موجودی مشابه آفرینش آدم و حوا بوده( ینی همون مجسمه ی خودمون!) ولی ظاهرا اشتبا کردم. میشه بگید منظورتون دقیقا چی بوده؟
4- منظور من از تکامل یک اصل کلی هست برای مجودات جهان و هیچ استثنایی هم در این مورد وجود نداره. من میگم در اثر تکامل موجودات در ابتدا انسان های اولیه به وجود اومدن و خلقت آدم و حوا در اثر تکامل همون انسان های اولیه هست. اگه نیست پس چرا همه ی اندام ها و دستگاه ها و بافت های بدن ما شبیه بدن بقیه ی پستاندارانه؟ (گفتم شبیه .. نه عین هم.. ینی طبیعتا یه تفاوتایی هم داره) واقعا چرا؟! و البته این و هم قبول دارم که انسان با تکامل بهتر میشه.. چرا که تکامل همین الانم داره اتفاق میفته.
5- ( در مورد سوال آخرتون) اگه منظورتون اینه که کجای قرآن چنین مطلبی نوشته شده من نگفتم تو قرآن نوشته.. ولی اگه منظورتون این بود که کلا این موضوع تو چه کتابی بیان شده باید بگم اگه شما فقط بخشی از این نظریه ی تکامل که من گفتم رو قبول داشته باشید.. ینی فقط به خلقت انسان در طی تکامل اعتقاد نداشته باشید حتما این موضوع رو میدونید که تکامل در اثر جابه جایی و همچنین کم و زیاد شدن ژن ها توی کروموزوم های موجودات اتفاق میفته. و طبیعتا این اتفاقات با اراده ی خدا رخ میده.. پس میشه همون چیزی که گفتم.
6- و در آخر میخواستم بپرسم آیا این مطلب که خدا زمین و تو یک روز آفریده جایی نوشته شده؟

اگه انسان با تکامل آغازیان به وجود اومده وشما مگید آغازیان از گل درست شدن کاملا اشتباه هست اینطور که شما میگید باید همه ی موجودات از گل درست شده باشن اما انسان فقط از گل درست شده
منظورم از دو فرظیه علاقه من به تکامل بود و اصلا هیچ ربطی به این موضوع نداشت

اولا شما به آخرین سوال من جواب ندادید.. و بعد اینکه از کجا میدونید فقط انسان از گل درست شده؟!

بله توی قران داریم ما من وقت این که برای شما برم بگردم و پیدا کنم رو ندارم ولی این رو داریم
توی قران نوشته که انسان از گل خاصی درست شده یعنی تنها انسان از گل درست شده

با این که شما بازم به اون سوال من که گفتم از کجا میدونید خدا زمین و تو یه روز آفریده جواب نداید ولی باشه.. اون و بیخیال میشیم.
این مطلب که میگه خدا انسان و از گل خاصی آفریده منم خوندم.. درست میگید
ولی این به هیچ عنوان نشون دهنده ی این نیست که فقط انسان از گل خلق شده.. مطمئن باشید این دلیل و واسه هر کسی که بیارید میگه اشتباهه! چرا به این فک نمیکنید که منظور خدا از یک نوع گل خاص همین قضیه ی تکامل بوده؟! شاید منظورش این بوده " گلی که از ابتدا فقط یه تک سلولی بوده و طی زمان زیادی به پیدایش انسان رسیده؟!! آیا این نمیشه یه گل خاص؟؟ خدا که نگفته " ما فقط انسان را از گل آفریدیم! " گفته؟!

من جواب دادم شما متوجه نشدید
به هر حال اگه با همین روند به حمایت از تکامل پیش برید فقط افراد رو سرگردان میکنید همان طور که الان خودتون هم سرگردان شدید
من نه با خدا سر و سری دارم نه بر قران مسلط هستم که بخوام جواب شما رو بدم میتونید به مراجع مراجعه کنید
در کل اگه خیلی توی علم برید و بخواید اون رو با دین مقایسه کنید گیج میشید

شما این روند و اشتباه میدونید چون نمیتونید به سوالام جواب بدید .. البته منم ازتون چنین انتظاری ندارم.. به خاطر اینکه خودمم جواب خعلی از سوالا رو نمیدونم.. من از شما توقع ندارم با خدا سر و سری داشته باشید یا حتی به قرآن مسلط باشید .. ولی همونطور که شما میخواید عقاید خودتون و با دلایلی که میارید بهم ثابت کنید باید به منم این حق و بدید که ازتون در این مورد سوال کنم! و من طبیعتا باید این انتظار و ازتون داشته باشم که برای چیزایی که میگید یه منبعی رو بهم معرفی کنید.. حالا یا قرآن یا هر کتاب دیگه ای.. و باید بگم من به کسی دسترسی ندارم که بتونه به این سوالام جواب بده.. چون هر کسی که تا حالا دیدم و حس کردم شاید بشه اینا رو ازش بپرسم یا حوزه ی تخصصش کاملا دینی بود یا کاملا علمی.. ولی سوالای من تلفیقی از علم و دینه.. و از همین رو با این گفته ی شما که مقایسه ی علم و دین اشتباهه موافق نیستم.. چون دین چیزی جز علم نیست و بالعکس..

اگه دین چیزی جز علم نیست و بالعکس پس شما یه دلیل علمی بیاری که چگونه شق القمر شد؟
فقط رو به کفر میرید
بازم میگم با این نوع دفاع از تکامل فقط خودتون و بقیه رو گیج میکنید

شما از چیزایی که من نوشتم آیا اینطوری برداشت کردید که من میگم همه چیز و میدونم؟؟!! اگه دلیل اتفاقاتی که میفته رو نمیدونیم نباید بگیم دلیل علمی نداره!
درضمن اگه من درمورد تکامل اشتباه میگم. باشه... بهم ثابت کنید که اشتبا میگم! اگه دلیلتون معقولانه باشه مطمئن باشید من خودم و گول نمیزنم و لجبازی نمیکنم..

آها یعنی میگید اتفاقاتی مثل شق القمر رو میشه با علم ثابت کرد
به نظر من یهاعوذ بالله بگید و از این افکار دست بردارید

ظاهرا شما فک میکنید هر اتفاقی که دلیل علمی داره توسط خدا و به اراده ی اون اتفاق نیفتاده!
و خدا فقط کارایی رو انجام میده که هیچ دلیل علمی واسشون نیس! و اگه بگید : " نه.. من اصلا این فکر و نمیکنم" (که میگید) اون وخت من میگم پس چرا وختی از علمی بودن یه معجزه حرف میزنم میگید اعوذ بالله !!؟؟ و این ینی اینکه شما فک میکنید اگه دلیل علمی داشته باشه خدا اینکار و نکرده!
اگه اینطوریه چرا دانشمندا با مطالبی که از تو قرآن میخونن موضوعات علمی رو کشف میکنن؟ حتی با معجزه هایی که تو قرآن نوشته.. بذارید در مورد معنی واژه ی " معجزه" حرف بزنیم.. این کلمه از عجز اومده به معنای ناتوانی.. و معجزه ینی کاری که انسان های عادی از انجامش ناتوانن.. نه کاری که هیچ دلیل علمی ای نداره! آیا جایی از قرآن نوشته که معجزاتی که رخ میدن دلیل علمی ندارن؟ که شما گفتن این حرف و ملزم به گفتن اعوذ بالله میدونید!؟ بذارید واضح حرفم و بزنم .. این جهان قوانین خاص خودش و داره که به اراده ی خدا ایجاد شدن.. پس هر اتفاقی که تو این دنیا میفته از قوانین همین دنیا تبعیت میکنه.. البته خدا میتونه هر کاری و بدون علت انجام بده ولی اینکار و نمیکنه.. حتی حوادثی که به نظر ما عجیبن بازم یه دلیلی دارن.. مثلا اگه هزار سال پیش کسی چیزی مث تلفن و به مردم نشون میداد همه بهش ایمان میوردن.. چون به نظرشون وجود چنین چیزی هیچ علت علمی نداشت.. ولی به نظر شما چی؟! شاید در آینده دلیل خیلی چیزا رو بفهمیم..و بعد مردم آینده بهمون بخندن! مث ما که به اونایی که فک میکردن آدمای تو تلویزیون دارن نگاشون میکنن میخندیم!!!!!!!

من فقط دو خط اول رو خوندم چون بقیش استدلال از چیزی بود که اشتباه بود
رفتار شما اصلا شایسته نیست مثلا من اگه بگم سلام شما میگید چرا نگفتی درود پس تو عربی و این حرف های مفت(معذرت میخوام که این حرفا رو میزنم ولی چاره ی دیگه ای ندارم)
به شما پیشنهاد میکنم خطبه ی اول نحج البلاغه رو بخونید
به عنوان حرف آخر هم من به این بیت مولوی بسنده میکنم
چون جواب ابلهان شد خامشی
این درازی در سخن چون میکشی?

وسلام

1- وختی حتی اینقد به خودتون زحمت نمیدید که نوشته های دیگران و ( هرچند مفت) تا آخر بخونید پس توقع نداشته باشید بقیه به نظراتتون احترام بذارن
2- برای منم راحته که هر چی از دهنم در میاد و بنویسم و بعد عذرخواهی کنم
3- من با افرادی که فقط نظر خودشون و درست میدونن و وختی نمیتونن صحت نظراتشون و اثبات کنن ( حتی اگر درست باشه ) دیگران و به زدن حرف مفت متهم میکنن کاری ندارم.
4- من فرد بی نزاکتی نیستم که دیگران رو ابله بنامم پس با کمال احترام ترجیح میدم این مباحثه بیش ازین ادامه پیدا نکنه

ختم کلام..

1-احترام به حرفای من به درد شما نمیخوره
2-بله برای شما راحته که عذر خواهی بکنید ولی نمیکنید(لااقل من کردم)
یه سخن داریم که میگه با هرکس مثل خودش حرف بزن من هم مجبور بودم
شما هم انگار چی شنیدین
3-یعنی شما خیلی متواضع هستید من هرچی میگم شما مثل مامور های پلیس که میخوان بگن طرف مجرم هست شما میخواین بگید که من دارم اشتباه میکنم و میگم خدا داره اشتباه میکنه و...
4-بله از سخنان پر فروتن شما پیداست که فرد بی نزاکتی نیستید

چون بود اصل گوهرى قابل
تربیت را در او اثر باشد

هیچ صیقل نکو نخواهد کرد
آهنی را که بد گهر باشد

خر عیسی گرش به مکه برند
چون بیاید هنوز خر باشد

مرا با شما کاری نیست

0 رای

من از طرفدارای نظریه ی تکامل هم میخام اگه ممکنه در مورد این مطلب نظر بدن.. میخام ببینم نظر اونا در این باره چیه؟!

پاسخ داده شد 6 Dec 2014 توسط music (1,290 امتیاز)
0 رای

سلام و درود
با نظریه تکامل موافق هستم ولی ترتیبش رو نمیدونم که از چه قراره و جریانش چیه
ولی میدونم کار خدا نظم و قانون داره واگر در قران در باره خلقت انسان گفته شده که از گل خلق شده و تمام اون جریاناتی که ذکر شده من جمله نقش ملائک در خلقت انسان همه و همه شاید نشان و تمثیل باشه و هر کدوم معنایی داشته باشه .
مثل خیلی از ایات دیگه که به خلقت جهان اشاره داشته و پیشرفت علم تونسته قسمتی از حقیقت ایات رو کشف کنه
مثل سوره انبیا ایه 30
"ایا کافران نمیدانند که اسمان ها و زمین به هم پیوسته بودند و ما از هم بازشان کردیم"
اشاره به بیگ بنگ داره
تا قبل از بیان این نظریه شاید تعداد کسانی که مفهموم و منظور ایه رو درک میکردن محدود به امامان و پیامبر بود واگر برای کس دیگه ای بیان میشد شاید ایه رو رد نمیکرد اما چیزی هم از اون متوجه نمیشد اما الان به لطف پیشرفت علم تعداد کسانی که از جریان ایه خبر دارند بیشتر شده
به خاطر همینه که تو دین ما به علم اندوزی و علم جویی تاکید زیادی شده .با علمی که به دست میاریم و کمک خدا میتونیم به سهم خودمون حقایق هستی رو کشف و درک کنیم

و در مورد خلقت انسان هم همین نظر رو دارم .شاید حقایق مربوط به خلقت انسان به طور کامل کشف نشده و منظور خدا رو از این کلمات متوجه نمیشم.
وگر نه کلام خالق با عملش تفاوتی نداره.

به امید کشف حقیقت ...

                                                                  یا حق
پاسخ داده شد 1 Mar 2015 توسط فرشته. (160 امتیاز)
0 رای

اگر میخواهید واقعا به پاسخ سوال خود برسید به مرجع تقلید خود مراجعه کنید چون شما فقط معنی لغوی کلمات قرآن رو مورد برسی قرار میدهید و مراجع تفسیر آیات قرآن رو.
حتی با یه تلفن کوچک به دفتر مراجع به جواب سوال خود می‌رسید.
در رابطه با مطالبی که شما در رابطه با خلقت انسان نوشته اید باید عرض کند خدمتتون که اینها فرضیاتی است که ساخته ذهن شماست و فقط فرضیه است و تا زمانی که اثبات نشود منطقی نمیشود !!!

پاسخ داده شد 6 Mar 2015 توسط مسعود غفوریان (3,520 امتیاز)
...