به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

روشهای تنبیه با رویکرد مثبت

+5 رای

باسلام و خداقوت
اکثرا به اهمیت و تاثیر تشویق واقفیم و اذعان داریم. اما در زمینه تنبیه خیلی اقبال نبوده. از طرفی گاهی تنبیه هم لازم است اگر به قرآن رجوع کنیم مبینیم که نسبت 1 تنبیه در قبال 113 تشویق را در سوره های قرآن پیدا میکنیم. درست است که نسبت 1 به 113 بسیار ناچیز است اما نمیشود چشم پوشی یا حذفش کرد.
سوال بنده اینجاست. همان نسبت کم هم چگونه اجرا شود که تاثیر مثبت داشته باشد؟
از توجه شما دوستان سپاسگزارم

پرسیده شد 21 Jul 2013 در آموزش و پرورش توسط تورنه (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

به نقل از دوره ي غيرحضوري شيوه هاي مؤثر تشويق و تنبيه در تعليم و تربيت

نامطلوبترین روش کاهش رفتار تنبیه است.
تنبيه، ارائه ي محركي آزارنده بعد از رفتاري نامطلــوب به منظور كاهش آن رفتار اســت. معلمي بعد از اعلام نمــره ي كم دانش آموز، نارضايتي خود را با اخم كردن نشان مي دهد تا رفتارهايي را كه موجب نمره ي كم گرفتن مي شــوند، كاهش دهد. پدري به علت زدن حرف زشت، فرزندش را كتك مي زند؛ با اين تصور كه او ديگر حرف زشت نزند.

به شما پیشنهاد می کنم محتوای دوره ي غيرحضوري شيوه هاي مؤثر تشويق و تنبيه در تعليم و تربيت را یک بار مطالعه کنید.

پاسخ داده شد 21 Jul 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+10 رای
1 پاسخ 9,232 بازدید
...