به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا گیاهان نمیتوانند از نیتروژن موجود در هوا به طور مستقیم استفاده کنند و آن را ازطریق خاک استفاده میکنند؟

+2 رای

چرا گیاهان مستقیم نیتروژن را استفاده نکرده و آن را حتما باید از طریق خاک دریافت کنند؟

پرسیده شد 14 Dec 2014 در گیاه شناسی توسط ناشناس

1 پاسخ

0 رای

نیتروژن موجود در خاک یک اتم متصل به مولکول بزرگتر است که می تواند توسط گیاهان دریافت شود مانند آمونیا ammonia . نیتروژن موجود در هوا N2 می باشد و بسیار دشوار است که اتم ها جدا شوند. نیتروژن مولکولی در جو نمی تواند به طور مستقیم توسط گیاهان و یا جانوران استفاده شود و باید به اجزای نیتروژن تبدیل شود.
رسوبات شیمیایی اغلب شامل مقادیری از آمونیا و نیترات هستند که هر دو به نظر می رسد نتیجه تثبیت نیتروژن توسط پدیده هایی مانند نور یا سایر پدیده های الکتریکی جو می باشند.
برگرفته از http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrogen#Biological_role
enter image description here
متن اصلی:
Many industrially important compounds, such as ammonia, nitric acid, organic nitrates (propellants and explosives), and cyanides, contain nitrogen. The extremely strong triple bond in elemental nitrogen (N≡N) dominates nitrogen chemistry, causing difficulty for both organisms and industry in converting the N2 into useful compounds, but at the same time causing release of large amounts of often useful energy when the compounds burn, explode, or decay back into nitrogen gas.

پاسخ داده شد 2 Apr 2015 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...