به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

یه سوال ریاضی؟اونایی که ریاضیشون خوبه کمک کنن

+3 رای

من در رشته ی کامپیوتر هستم و یه سوال ریاضی دارم و استادمون دو نمره امتحان رو واسه این سوال داده هرکس بتونه حل کنه.خواهشا کمک کنید

اعداد 1 تا 9 در مربع 3 3 ی پایین طوری قرار داده شده است که جمع اعداد به صورت سطری،قطری و ستونی برابر است.آیا میتوانید راه حلی کلی برای مربع ها با مرتبه ی بالا تر ارایه کنید(منظور اینکه جدول را به 4 4 و 5 5 و... یک فرمول کلی برای n n بدهیم)(طبیعتا با افزایش جدول های ستون تعداد اعداد نیز زیاد تر می شود-اعداد نیز نباید تکراری باشد) جواب آخر باید حالت کلی یعنی n * n باشد.

                                        8  -  1  -  6  
                                        3  -  5  -  7
                                        4  -  9  -  2
پرسیده شد 31 Dec 2014 در ریاضیات کاربردی توسط alinikan legends (470 امتیاز)
بازنگری شد 31 Dec 2014 توسط alinikan legends

1 پاسخ

0 رای

مربع جادویی یا وفقی جدولی است، n * n خانه، که خانه‌های آن با عددهای مثبت از 1 تا n² به ترتیبی پر شده است که مجموع عددهای هر ردیف افقی و یا هر ستون عمودی و یا هر قطر آن، عددی ثابت را نشان دهد. شکل رایج آن شامل اعداد 1 تا n² است ولی گاهی برای کلمات نیز استفاده می‌شود.
این عدد ثابت بدین طریق بدست می‌آید و به آن ثابت جادویی یا جمع جادویی می‌گویند:

n(n²+1)/2

پاسخ داده شد 17 Oct 2017 توسط CUSO4 (70 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...