به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

دلیل استفاده از تفلون در ظروف آشپزخانه

+2 رای

تفلون نارسانای گرماست. چرا در ظروف آشپزخانه بکار برده می شوند؟

پرسیده شد 30 Mar 2015 در تکنولوژی توسط محمود1367 (40 امتیاز)

1 پاسخ

+1 رای

تاریخچه پیدایش ظروف تفلون به سال 1938 باز می‌گردد. در این سال پلانك در شركت "دوپونت" آمریكا، ماده‌ای پلیمری به نام پلی‌تترافلوئوراتیلن(PTFE) را كشف كرد و این ماده را با نام تجاری تفلون به صنایع غذایی و پزشكی هدیه كرد.
این ماده در واقع نوعی پوشش نچسب و عایق الكتریسیته است كه هم مقاومت حرارتی بالایی دارد و هم مقاومت شیمیایی خوبی در مقابل اسیدها و بازها دارد. تفلون‌ در مقایسه با پوشش‌های نچسب دیگر، از بالاترین ضریب نچسبی برخوردار است و اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا تفلون را به‌عنوان پوشش مجاز در ظروف پخت غذا مورد تایید قرار داده است.
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=45401
در تفلون سطح لیزی در فلورین (fluorine)قرار می گیرد و مولکول هایش را احاطه می کند. این اتم های فلورین، تقریبا تمام مواد دیگر را دفع می کنند و مانع جذب و چسبیدن آنها به تفلون می شوند.
متن اصلی:
The secret to Teflon¿s slick surface lies in the fluorine enveloping its molecules. These fluorine atoms repel almost all other materials, preventing them from adhering to Teflon.
http://www.scientificamerican.com/article/if-nothing-sticks-to-tefl/
If nothing sticks to Teflon, how does it stick to pans?
February 5, 2001
enter image description here
Andrew J. Lovinger

پاسخ داده شد 2 Apr 2015 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
0 پاسخ 232 بازدید
...