به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

روش تشخیص فلز برنج

+2 رای

سلام. یکی از یراق آلات مورد استفاده در توزیع برق ، کلمپ هستش که جنس قسمت فلزی آن باید برنج باشه. سوال اینه که چطور بفهمیم که واقعاً برنج استفاده شده و نه سایر مواد ؟؟

پرسیده شد 18 Apr 2015 در تکنولوژی توسط ناشناس

1 پاسخ

0 رای

بهترین کار اینه که چگالیشو بدست بیارید. بندازیدش تویه استوانه مدرج که توش مقدار مشخصی آب ریختید جوری که کلش بره زیره آب. اختلاف حجم میشه حجم قطعه فلزی. حالا وزنشم بدست بیارید و آخر سر هم چگالیشو. (نسبت جرم به حجم)چگالی بزنج14/7 گرم بر سانتی متر مکعبه حالا هر چقدر نسبت به دست اومده به چگالی واقعی نزدیک تر باشه بیشتر میتوان گفت که این فلز برنج است (البته این روش خیلی دقیق نیست شما میتونید از یه طلا ساز کمک بگیرید)

پاسخ داده شد 8 Jun 2015 توسط یرستان (400 امتیاز)
...