به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا توی اسلام دیه ی یه خانم از دیه ی یه مرد کمتره؟؟!!!

–2 رای

من تو اینترنت خوندم این موضوع که دیه ی خانم ها کمتره به خاطر اینه که مرد سرپرستی خونواده رو بر عهده داره و در صورت نبودش زن و بچش با مشکل مالی مواجه میشن... ولی اگه یه خانمی مجرد باشه چی؟؟!! یا اصلا اگه یه خانم خودش سرپرست خونواده باشه یا تو تامین هزینه و مخارج خونه نقش داشته باشه .... اون موقع تکلیف چیه؟ بازم دیه همونقدره؟؟؟

پرسیده شد 29 Jul 2013 در موارد دیگر توسط music (1,290 امتیاز)

2 پاسخ

+2 رای
 
بهترین پاسخ

سلام
در نظر بگیرید که جواب دادن بعضی سوالات همواره مشمول به یک یا دو جمله نمیشه بعضی وقت ها لازم به چندساعت مباحثه میشه مخصوصا مباحث اعتقادی و فلسفی.
چراکه مثلا سوال پرسیده میشه که 2+2 چندمیشه اینجا با دلیل و برهان و آوردن 4 عدد سیب میتونی به طرف اثبات کنی که 2تا سیب با 2تاسیب میشه 4 ولی وقتی بحث اعتقادی و فلسفی و برهان علیت پیش میاد دیگه با آوردن یه کامیون سیب هم نمیشه اثبات به بحث کرد.
چراکه هر جواب من میتونه ده ها سوال دیگه به ذهن شما بیاره!
در مورد دیه قانون گذار برپایه استدلال های عرفی و شرعی بوجود اومده قوانینی رو وصف کرده که جای تغییر هم داره مثلا در اسلام حکم زن زناکار سنگساره ولی به خاطر اتهامات کشورهای مدعی آزادی درخیلی موارد این کار صورت نمیگیره.
به طور مختصر اگه بخوام بگم اینکه شما به قول خودتون توی اینترنت دنبال جواب بودید ولی به سراغ مرجع جواب دهنده نرفتید چراکه اگه بیشتر تحقیق میکردید میدید که بعضی مراجع حقوق دیه و ارث رو برای زن و مرد یکسان درنظر گرفته اند و طرح تساوی زن و مرد در دیه در سال 1388 به شورای نگهبان ارجاع داده شده.
بنده امیدوارم که شما از طرح این سوالات بیشتر دنبال بازشدن ذهنتون بوده باشید تا اینکه خدای نکرده بخواهید شرع دین رو زیر سوال برده باشید.

پاسخ داده شد 1 Aug 2013 توسط آریامهر (400 امتیاز)
انتخاب شده 3 Aug 2013 توسط سعید

خوبه جواب سوال را این طور بگیم که با فوت مرد خانواده بیشتر ضرر می کنه تا فت زن چون مرد هستش که باید برای خانوادش خوراک مسکن ولباس و... را که بر او واجب است بدهد این یکی از دلایل است که با فوت مرد جبران خسارت شود
در ضمن چه کسی را دید که ارزش مرد و زن را با پول بسنجد این خیانت به زنان است که انها را با پول بسنجید
در ضمن پاسخ بالا خالی از اشکال نیست

+1 رای

اگه دختره مجرد باشه بابا كه داره مخارجشون بده
درضمن هیچ جای اسلام به زن واجب نیست كه مخارج خونه و بچه رو بده از نظر اسلام واجب نیست زن كار كنه و سرپرست خونه وار بشه كه این نشانه از احترام اسلام به زن هستش
تازه مردي كه مرده پولش به كی میرسه؟

پاسخ داده شد 23 Dec 2013 توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+6 رای
1 پاسخ 447 بازدید
پرسیده شد 13 Apr 2014 در موارد دیگر توسط آرا6 (1,530 امتیاز)
0 رای
1 پاسخ 610 بازدید
...