وظیفه ی گیربکس تغییر ضریب گردش موتور نسبت به گردش چرخهاست
هرچه ضریب گیربکس بزرگتر باشد قدرت بیشتری به چرخها انتقال میابد و هرچه کوچکتر سرعت بیشتری نصیب چرخها میکند
پس گیربکسها را میتوان به دو دسته ی قدرتی و سرعتی تقسیم کرد
بنابر این گیربکسی که هر دوی این خواص را داشته باشد در تمامی شرایط قابل استفاده است اما گاه شرایط استفاده شما را به انواع قدرتی یا سرعتی نیازمند میسازد
-تغییر ضرایب دنده های گیربکس یا تعویض کل گیربکس با انواعی که ضریب متفاوتی دارند در نحوه ی انتقال قدرت ٬ شتابگیری و حداکثر سرعت اتومبیل نقش بسزایی دارد
-برای اینکه از توانایی تعویض دنده ی اتومبیل خود بهتر استفاده کنید تعویض گیربکس با اجناس مرغوبتر و تعداد دنده های بیشتر در به کارگیری قدرت و گشتاور موتور در شرایط مختلف کمک بیشتری میکند. اما تغییر دادن ضرایب گیربکس و نزدیک کردن فاصله ی دنده ها حتی پس از تعویض آن هم ممکن است لازم باشد
-سرعت تعویض دنده در شتابگیری و رانندگی نقش مهمی دارد، قسمتی از این سرعت به راننده بستگی دارد اما نقش مهمتری را اتومبیل ایفا میکند پس هرچه شیفتر های گیربکس در مدت زمان کمتری مسیر دنده ها طی کنند اثر بیشتری در بهبود شتابگیری دارد . تغییر در اندازه های شیفتر و یا استفاده از قطعاتی به نام Quick Shifter به راننده کمک زیادی میکند
-اما قسمتی که فشار نسبتا زیادی را متحمل میشود در سیستم انتقال نیرو، پلوسهای چرخهاست که وظیفه ی انتقال نیرو از دفرانسیل به محور چرخها را دارند
در خودروهای تقویت شده به خاطر فشار زیادی که به پلوسها وارد میآید احتمال شکستن آنها بالا میرود
پس تعویض این قطعه بعد از تقویت موتور با انواع با دوامتر تقریبا الزامی است