به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا در سیاهچاله ها جاذبه وجود دارد دلیل آن چیست ؟

+2 رای

یکی از دوستام رشته اش شیمیه و میگه تو کتاب شیمی کوانتوم نوشته به دلیل الکترون ها است ولی من توضیحشو دقیق نفهمید م کسی میتونه سادشو بگه؟

پرسیده شد 30 May 2015 در الکتریسیته توسط ناشناس

2 پاسخ

0 رای

داداش فکر نکنم با الکترون هیچ ارتباطی داشته باشه.
ببین همه چیز در مورد سیاه چاله گنگه و فقط فرضیه است.بعضیا میگن انتی ماده عامل گرانشه بعضیا میگن عامل اتصال با مرکز جهانه و به این دلیل که مرکز جهان جرم و چگالیی خیلی فراتر از اونیه که ما میشناسیم باعث وجود جاذبه میشه.
و این جاذبه گاهی میتونه باعث جذب ذراتی حتی هم جرم فوتون ها باشد .
(-:

پاسخ داده شد 13 Mar 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)
–1 رای

سیاهچاله از اجسام خیلی سنگین تشکیل شده است. حالا برای اینکه قضیه رو متوجه بشی اطراف یه ملافه رو بگیر حالا یکبار یه توپ پینگ پونگ و بار دیگه یه توپ بسکتبال وسطش بنداز . چه اتفاقی می افته؟ توپ بسکتبال بیشتر از توپ پینگ پونگ تو ملافه فرو میره. کیهان شناسا معتقد هستن فضا مثل اون ملافه است و گرانش همون حالتی که توپ بسکتبال روی اون ایجاد می کنه
enter image description here

پاسخ داده شد 3 Jun 2015 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

خب این الکترونش کجا بود من خودم این توضیحو می دونستم ولی می خواستم بدونم کسی ربطشو با الکترون میدونه ؟در هر صورت ممنون

زمین و هر جسمی که دارای جاذبه است به خاطر بار منفی خود اجسامو به طرف خود می کشد حالا سوال من اینه چرا دارای بار منفی هستند؟

چيزي كه من از منابع بدست اوردم اينه كه تصوري مبني بر اين موضوع وجود دارد كه يك سياهچاله با جرم و بار مشابه به صورت يك الكترون وجود دراد و ان خيلي از ويژگي هاي اكترون نظير ممان مغناطيسي و طول موج كامپتون رو به اشتراك ميگذاره.حالا طبق رابطه شعاع شوارتزشيلد اگر الكترون شعاعي كمتر از شعاع شوارتزشيلد داشته باشد، اون تبديل به تكينگي گرانشي مي شود.
مقدار شعاع شوارتز شيلد براي الكترون حدود 9.15 در ده به توان منفي 37 است.

منبع:
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_hole_electron

چون رفتاري مشابه الكترون رو به نمايش گذاشته است

پرسشهای مرتبط

...