به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا با توجه به اینکه صابون کشش سطحی را کم می کند از آن در تولید حباب استفاده می شود؟

+9 رای

صابون و مایع ظرفشویی کشش سطحی را کم می کند.

پرسیده شد 3 Aug 2013 در فیزیک ملکولی توسط ShaghayeghSh2 (1,370 امتیاز)

3 پاسخ

+2 رای

جاذبه ی متقابل مولکول های آب ( کشش سطحی ) مانع از آن می شود که با کشیدن آب بتوان غشاء نازکی پدید آورد. مایع ظرفشویی کشش سطحی را کاسته و موجب می شود یک غشاء نازک بوجود آید.
کشش سطحی موجب می شود که لا یه ی نازک ایجاد شده، همانند یک بالون کشیده شده، به درون کشیده شود. غشاء صابونی برای حجمی که در بر می گیرد، کم ترین مساحت ممکن را اختیار می کند. وقتی حباب در هوا شناور است و با اشیاء دیگر هیچ تماسی ندارد، شکل یک کره را می سازد. زیرا در میان شکل های فضایی که حجم برابری را در بر می گیرند، کره کم ترین مساحت را دارد. (باد یا ارتعاش شکل کره را به هم می زند)

منبع : +

پاسخ داده شد 3 Aug 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
+1 رای

دوستمون کاملا درست جواب داده
علتشو خودت توی سوالت دادی یبار دیگه سوالتو بخون کشش سطحی کم میکنه همین باعث میشه که حباب تشکیل بشه والا آب که نمیتونه حباب تشکیل بده چون کشش سطحی یعنی جاذبه بین مولوکولیش زیاده

پاسخ داده شد 23 Dec 2013 توسط bayat71mohamad (8,810 امتیاز)
0 رای

جواب سوالتو که دادی خودت.
(-:

پاسخ داده شد 10 Mar 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+5 رای
1 پاسخ 3,087 بازدید
پرسیده شد 20 Dec 2013 در شیمی نظری توسط آریان (28,220 امتیاز)
...