به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چگونه فکر می کنیم

+1 رای

سلام
انسان چگونه می تواند فکر کند و به مطالعه و پژوهش در کارهای مختلف بپردازد؟ همین طور قسمت فکر کردن در کجای مغز است و چگونه کار می کند؟
ممنون

پرسیده شد 30 Jun 2015 در زیست شناسی توسط پارسا رنگریز (370 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

لطفا بخوانید برای تایپش وقت زیادی گذاشتم:
سوالی که شما مطرح کرده اید در حقیقت تاکنون تقریبا بدون پاسخ مانده است من سعی کرده ام با استفاده از منابعی همچون فیزیولوژی گایتون و سایر منابع دیگر پاسخی به سوالتان بدهم اما تاکید میکنم که آنچه در اینجا می نویسم بیشتر حالت بحث و تحلیل سوال را دارد و نه پاسخ قطعی و دقیق:ابتدا از دیدگاهی آناتومیکی و فیزیولوژیکی به موضوع می پردازم و سپس از دیدگاهی منطقی و فلسفی :
برای فرایند فکر عوامل فراوان و مناطق ارتباطی مختلفی در مغز با هم در ارتباط اند مهمترین این مناطق ارتباطی شامل1) منطقه ارتباطی آهیانه – پس سری – گیجگاهی2) منطقه ارتباطی پره فرونتال ،3) دستگاه لیمبیک
الف )) منطقه ارتباطی آهیانه –پس سری –گیجگاهی : این منطقه با جمع آوری پیامهای حسی از مناطق محیطی بدن به تحلیل آنها میپردازد . این منطقه خود دارای زیر ناحیه های اختصاصی خود می باشد. که شامل موارد زیر است :
1)تحلیل مناطق فضایی : این منطقه تمامی پیام های مربوط به بینایی شنوایی و حس های پیکری را دریافت میکند و دائما به محاسبه مختصات بدن و موقعیت مکانی می پردازد.
2) منطقه درک کلام : یا منطقه ورنیکه این منطقه در کل مغز مهمترین ناحیه از نظر اعمال عالی فکری است . زیرا تقریبا تمام اعمال فکری بر مبنای کلام میباشد .
3 ) منطقه ی بینایی – کلامی : که مربوط به تبدیل ارتباطات شکلی و تصویری به کلام است مانند خواندن .
4 منطقه مربوط به نامیدن اشیا: این منطقه برای درک شنوایی کلام است.
ب)) منطقه ارتباطی پره فرونتال: این منطقه برای پردازش فکر در ذهن لازم است . به نظر میرسد این منطقه اطلاعات غیر حرکتی و حرکتی را که از مناطق گسترده ی مغز رسیده اند پردازش می کند. در واقع این منظقه برای پروراندن فکر مهم است .و گفته می شود که حافظه ی مشغول به کار را که برای ترکیب افکار تازه وارد به مغز به کار می رود در خود ذخیره می کند.
در کل مهمترین منطقه در پردازش افکار قسمت ورنیکه ی مغز است و اگر فرد بزرگسالی این ناحیه از مغزش را از دست بدهد تا پایان عمر یک زندگی بدون عقل و فکر را خواهد داشت.
در هر فکر بدون شک به طور همزمان پیام هایی در بسیازی از قسمت های مختلف مغز بوجود میاید.
تفکر در ارتباط کامل با حافظه و پیام های محیطی می باشد .
در کل بشر تاکنون به پاسخی راضی کننده برای خود آگاهی انسان و یادگیری و تفکر نداشته است .
برای ادامه جواب و اطلاعات بیشتر و مفیدتر به فصل ((معنای بودن – من کیستم)) کتاب اسرار هستی صفحه 26 مراجعه کنید . لینک دانلود این کتاب در زیر گذاشته شده است:

http://www.parsbook.org/دانلود-کتاب-اسرار-هستی

پاسخ داده شد 30 Jun 2015 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)
بازنگری شد 2 Jul 2015 توسط آرش محمدی بلبان آباد
...