به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

اگه یک آهنربا و یک آهن هم اندازه و هم وزن را به هم نزدیک کنیم؛آهن جذب آهنربا میشه یا آهنربا جذب آهن؟

0 رای

اگه یک آهنربا و یک آهن هم اندازه و هم وزن را به هم نزدیک کنیم؛آهن جذب آهنربا میشه یا آهنربا جذب آهن،یعنی آهن سمت آهنربا کشیده میشه،یا بلعکس آهنربا سمت آهن کشیده میشه

پرسیده شد 29 Aug 2015 در معماهای علمی توسط ٍٍEsun

2 پاسخ

+2 رای

بستگي به 1- مقدار نيروي مغناطيس اهنربا دارد و 2 - شرايط ازمايش داره.
enter image description here
اگر دو جسم روي زمين باشند، در نتيجه اهنربا بايد بر نيروي اصطكاك زمين بين اهن نيز غلبه كند ولي اگر دو جسم در هوا به طريقي اويزان شوند؛ اهنربا بايد بر نيروي وزن اهن غلبه كند.
نيروي مغناطيسي به وجود امده بين اين دو جسم مستقل از وزن انها است ولي براي انجام جابه جايي، دو عامل نيروي وزن و اصطكاك نيز بايد در نظر گرفت.اين پرسش نياز به ازمايش دارد ولي بايد ابتدا نيروي مغناطيس بين اين دو جسم را بدست اورد و سپس با نيروي وزن انها مقايسه كرد؛ اگه اين نيرو بيش از نيروي وزن اهن يا اهنربا باشد هر دو با هم به سمت يكديگر حركت مي كنند ولي اگر نيروي وزن بيش از نيروي مغناطيسي بين ان دو باشد؛ دو جسم تكون نخواهند خورد.

پاسخ داده شد 4 Oct 2015 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

چی میگی؟

0 رای

عزیزم زمانی که یه اهن نزدیک اهن ربا میشه خودشم به اهنربا تبدیل میشه و در نتیجه این اهنربای القایی مثل اهن ربای دیگه عمل میکنه و در نتیجه هردم به هم نیرو وارد میکنند.یعنی هردو به سمت یکدیگر کشیده خواهند شد.حالا شرایط ازمایش شما تایین میکنه کدوم یکی حرکت کنه.اگر اهن ثابت باشه اهنربا میاد سمتش و اگر اهن ربا ثابت باشه اهن میره سمت اهن ربا.
(-:

پاسخ داده شد 20 Jun 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...