به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

جهان ما سه بعدی است یا چهاربعدی

+1 رای

من در توضیح تسراک در سایتی خواندم چون جهان ما سه بعدی است توانایی درک مکعبی چهار بعدی را نداریم ولی ما علاوه بر داشتن طول و عرض و ارتفاع در حال حرکت در زمان هم هستیم و زمانی دازیم پس جهان ما چهاربعدی است
بالاخره کدوم درسته . لطفا توضیح دهید

پرسیده شد 22 Dec 2015 در فیزیک نظری توسط رومینا1 (1,060 امتیاز)

1 پاسخ

+1 رای
 
بهترین پاسخ

ذره هاي فضاهاي سه بعدي دردرياي زمان نامتاهي وبينهايت كه ازازل بوده وتا ابد هيچ كم وكاستي نداردشناور هستند وبااجراي پروژه ي خلقت كائنات از خلاي زمان نقطه ي شروع زمان به صورت نموداركروي شروع شده است.

پاسخ داده شد 23 Dec 2015 توسط علي مهتاك (540 امتیاز)
انتخاب شده 25 Dec 2015 توسط رومینا1

میشه یکم ساده تر توضیح بدهید

باسلام خدمت سركارخانم رومينا ،امكان اينكه از سه بعد بيشتر وجود داشته باشد ممكن نيست واينكه حتي تا تعداد بعضا 26 بعد ويا بيشتر رانيز طبق نظريه ي ريسمان وابر ريسمان تعريف مي كنند انواع ارتعاش اين ريسمانها ميباشندولي كل اين ارتعاشات راتنها درسه بعد ارتفاع،طول وعرض آن ريسمان ذره اي مي توان تعريف كرد.

خیلی ممنون از توضیحتون ولی تکلیف بعد زمان چی می شه من در کتابی خواندم ما در بعد زمان هم حرکت می کنیم یعنی زمان وجود نداره و این جمله اشتباهه و اگه اشتباهه چرا؟

خير،كاملا درست خوندين زمان وجود داره، ولي وجودي قراردادي وجهتي ازسوي انفجار بزرگ به سوي انبساط وتورم رو به نقطه ي مرگ انبساط ، از آنجا دچار سقوط به مركز كائنات شده واين همان برگشت زمان از آينده به گذشته يابه تعبيري اززندگي به مرگ است تا ازانفجاري ديگر رستاخيزي دوباره شروع شده وباز كائنات متورم وبزرگ شوند و اين همان نسبيت زمان است كه مافعلا ازنظر تكنولوژيكي قادر به حركت بادنده عقب يا روبه جلو باسرعتي كه مي خواهيم نيستيم وتنها ملزم به حركت تحميلي باسرعت گذر عمرمان هستيم ونمي توانيم به سالهاي گذشته وآينده زندگيمان برويم وازبابت اينكه شما رادچار سوء تفاهم كرده ام معذرت ميخام،چون فضا سه بعدي است ولي زمان جهت حركت است.

خیلی ممنون از نوضیح خوبتون . کاملا متوجه شدم

پرسشهای مرتبط

...