به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

برای خارج شدن یک جسم 10 کیلو گرمی از جو زمین.بهترین روش چیست؟

+2 رای

پروژه ی من اینه که
یه جسم تا ارتفاعی که جاذبه تقریبن صفر شه.باید بالا بره
حالا نمیدونم چه مواردی رو باید رعایت کنم.
لطفا کمکم کنین

پرسیده شد 24 Dec 2015 در موارد دیگر توسط ناشناس
بازنگری شد 31 Dec 2015 توسط مهندس پورنگ

2 پاسخ

+1 رای

جاذبه نزدیک صفر که تقریبا دور از دسترس است چوت جاذبه ماه 1.622 m/s² و برای زمین 9.8 m/s² .
برای خارج شدن جسم از محدود کره زمین یا باید از نیرویی استفاده نمود تا سرعت اولیه جسم بیش از سرعت گریز( سرعت گریز در فیزیک و ستاره‌شناسی به سرعتی گفته می‌شود که یک جسم باید داشته باشد تا بتواند از چنگ نیروی گرانشی جسم دیگر بگریزد.سرعت گریز سیارهٔ زمین حدود ۱۱٫۲ کیلومتر بر ثانیه است) یا به کمک بالون تا ارتفاع 32 کیلومتری بالای سطح زمین می توان رفت چون برای بالون هلیون تا ان ارتفاع وزن هیلیوم درون ان با وزن جو پیرامونش برابر میشود. برای بازگشت جسم به سطح زمین به دلیل وجود اصطکاک جو سپر محافظ حرارتی نیاز است تا جسم نسوزد .
enter image description here

پاسخ داده شد 31 Dec 2015 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
بازنگری شد 1 Jan 2016 توسط مهندس پورنگ
0 رای

داداش فکر نمیکنم بتونی با خارج شدن از جو گرانشی زمین کار کنی.پیشنهاد من اینه که اگر ازمایشت در مدت زمان محدودی.مثلا 15 ثانیه انجام میشه.جسم رو بالای یک ساختمان 60 طبقه ببری و از اونجا پرت کنی پایی.تو اینحالت شتاب 9.8 جسم با شتاب زمین برابری میکنه و به حالت بدون جاذبه میرسه.اگر هم این روش برات زمان کافی رو نمیخره دیگه باید بری روسته تا چند روز دیگه یه ماهواره مخابراتی میفرستن بالا.بهشون بگو ای وزنه هم بذارن کنار ماهواره وسط راه ولش کنن.
خخ
(-:

پاسخ داده شد 15 Apr 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

سلام.
جسم یا فردی که از ارتفاع معینی می پره با شتاب گرانش حرکت می کنه اما برای خنثی کردن شتاب جاذبه باید یه شتاب بر خلاف جهت کشش گرانشی بدیم.شما می فرمایید شتاب جسم با شتاب زمین برابری می کنه اما چون شتاب یک کمیت برداری هستش باید جهت بردار رو هم در نظر بگیرید.برای اینکه دو بردار شتاب همدیگه رو خنثی کنند باید از نظر مقداری یکسان و از نظر جهت مخالف همدیگه باشند.اما برای سقوط آزاد در شرایط ایده آل فقط یه شتاب وجود داره و اون هم شتاب گرانشی هستش.

پرسشهای مرتبط

+7 رای
3 پاسخ 863 بازدید
+5 رای
1 پاسخ 1,179 بازدید
...