به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا نور ها خم میشوند

0 رای

چرا نور ها خم میشوند توسط جاذبه ویا شتاب مگر انها جرم دارند
لطفا بصورت ساده و مفهومی توضیح دهید

پرسیده شد 10 Mar 2016 در صداشناسی توسط محمد صالح (60 امتیاز)

2 پاسخ

0 رای

نور پس از خارج شدن از منبع خود به صورت ذرات مادی بدون جرم ولی دارای حجم منتشر می شود و نیروی لازم برای ادامه حرکت خود را در تمام شرایط از فضای اطراف خود می گیرد. این فضا شامل دو بخش کلی فضای کوانتمی مادی و خلاء می باشد. فضای کوانتمی مادی فضایی است که با توجه به نوع حجم ذرات مادی که از ویژگی های آن است می تواند در آن حضور داشته باشد و احتمال حضور ذرات مادی در فضای خلاء یا فضای غیر مادی بسیار کم می باشد. از طرفی به دلیل حجم موجود در ذرات مادی همواره بخشی از این ذرات در یک محیط کوانتمی غبرمادی قرار می گیرند که این عامل باعث ایجاد یک حرکت براونی شده و با توجه به حرکت سوق ذرات مادی به به سمتی که نسبت فضای کوانتمی مادی بیشتر نور به یک حرکت سوقی به سمت جلو ادامه می دهد. دلیل خم شدن نور در هنگام عبور از کنار سیارات بزرگ نیز به این دلیل است که فضای کوانتمی اطراف این اجرام بزرگ دارای بیشترین نسبت فضای مادی به فضای غیرمادی بوده و نور به سمت آنها کشیده می شود.

پاسخ داده شد 10 Mar 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
0 رای

محمد جان.نور از ذراتی بنام فوتون تشکیل شده این ذرات مانند هر چیز دیگه ای جرم دارند.هرچند ناچیز.
به همین خاطر توسط جاذبه های خیلی قوی مثل سیاه چاله ها که دارای قدرت خیلی زیادن میتونن جذب بشن.
فقط منظورت از شتاب چیه؟؟؟

پاسخ داده شد 10 Mar 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

خدا خیرت بده

پرسشهای مرتبط

...