به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا با افزودن نا خالصی به مایعاتی که یا دمای انجماد ندارند یا دمای انجماد آنها خیلی پایین است میتوان دمای انجماد را بالا آورد؟

0 رای

آیا میشود با استفاده از ناخالصی دمای انجماد را بالا بیاوریم؟

پرسیده شد 15 Mar 2016 در دانشمند توسط امین کیا (1,990 امتیاز)
بازنگری شد 15 Mar 2016 توسط امین کیا

2 پاسخ

+1 رای

اگر شما 1000کیسه و در هرکدام1000سکه ولی فقط در 2 کیسه سکهای طلا میباشد و شما میدانید که سکهای طلا دانیی 1 گرم و سکهای قلابی 1.2گرم است با یک باز وزن کردن بگو ید در کدام کیسها طلا میباشد؟

پاسخ داده شد 15 Mar 2016 توسط houman (250 امتیاز)

هومن جان بخش مطرح کردن سوال اینجا نیست عزیزم.
(-:

0 رای

از نظر علمی این طور می گوییم : هرگونه ناخالصی نقطه ی ذوب و انجماد ماده را پایین می اورد.
اما گاهی استثنا هم هست.مثلا وقتی اتانول که دمای ذوبش -114 هست,اگربهش اب اضافه کنیم دمای ذوبش میاد بالاتر یعنی دمای ذوبش میشه بزرگتر از 114 حالا بستگی داره به میزان ابی که ریختی.میتونه دمای ذوبش -113 بشه میتونه-20 هم بشه.پی بهتره بگیم بستگی به مواد داره
(-:

پاسخ داده شد 15 Mar 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...