به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

قرص های سیلیسم چه هستند؟

+2 رای

قرص های سیلیسم موادی نیم هادی(نیم رسانا) هستند.که در شرکت هایی که مواد نیم رسانا تولید میکنند ساخته میشوند.

پرسیده شد 11 May 2016 در الکتریسیته توسط ناشناس

2 پاسخ

0 رای

قرص سیلیسیم یا قرص سیلیکون (به انگلیسی: Silicon wafer) یک برش نازک از یک نیمه‌رسانا مانند بلورهای سیلسیم است که در ساخت تراشه‌های الکترونیکی و دیگر ریزابزارها کاربرد دارد. این قرص‌های سیلیسیمی در ریزابزارهای الکترونیکی به صورت یک لایه کار می‌کنند به گونه‌ای که این ریزابزارها درون و روی قرص‌ها کار می‌شوند و یا بسیاری فرایندهای زیرساختی مانند آلایش، کاشت یون، لیتوگرافی نوری و... بر روی آن‌ها انجام می‌شود.پهنای قرص‌های سیلیسیم از ۲۵٫۴ میلیمتر (یک اینچ) تا ۳۰۰ میلیمتر (۱۱٫۸) گسترده شده‌است.
enter image description here
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%B1%D8%B5_%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%85

پاسخ داده شد 23 May 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
0 رای

میتونم به جرئت بگم قرص های نیمه هادی عامل پیشرفت الکترونیک هستند.
تراشه های الکترونی امروزی نسبت به گذشته خیلی کوچتر شدن به خاطر همین ساختار قرص مانند مواد نیمه رسانا از جمله کربن و سیلیسیم.
به این صورت که یک برد که در گذشته شاید اندازه ای حدودا cm10*10 داشتن امروزه در ابهاد میلیمتری ساخته میشن.
به این صورت که یک لایه کربنی که حدودا 1 میکرونه(شایدم کمتر)قرار داده میشه.بهد از اون یه لایه دیگه که به عنوان یک لایه دیگست روی لایه قبلی گذاشته میشه.دوباره بعد از اون هم همینطور.
(-:

پاسخ داده شد 31 May 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

0 رای
0 پاسخ 302 بازدید
...