به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

حرکت برخی ستاره ها درشب

+1 رای

سلام وعرض ادب . من دیشب برای خوردن سحری بلند شدم سپس نمازم را خواندم و به رخت خواب رفتم ناگهان از پنجره اتاق یک ستاره را دیدم فقط یک ستاره که باسرعت زیادی حرکت میکند ستاره معمولی هم بود . این موضوعع را چند وقت پیش دوستم دیده بود ولی من باور نکردم . او میگفت که حرکت سریع ستاره ها از نسانه های اخر الزمان است . ایا درست است ؟ اگر خیر پس چرا برخی ستاره ها با این سرعت حرکت میکنند ؟

پرسیده شد 14 Jun 2016 در ستاره شناسی توسط ناشناس

2 پاسخ

0 رای

نه.نشانه اخر الزمان نیست.اون ستاره احتمالا یک شهاب مقاوم بوده که لحضه عبور از جو تونسته مدت زمان زیادی رو دووم بیاره و تبخیر نشه.اینطوریه که شما اونو به صورت یه ستاره دیدید.این از نظر علمی.
اما والدین من در کودکی به من گفتن که گاهی در سحر امامان و پیغمبران برای دیدار هم پیش هم میرن و در این رفتنشون به صورت ستاره درمیایند.البته این چیزیه که بهم گفتند.و نمیشه گفت که حتما اشتباهه.من شخصا به معجزه امامانم اعتقاد دارم و یه جورایی این موضوع هم برام قابل قبوله.
(-:

پاسخ داده شد 17 Jun 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)
0 رای

سلام دوست عزيز
ستاره ها و كهكشانها و همه هستي در حال حركت هستند اما بسته به فاصله اي كه از ما دارند و سرعت حركتشان و مسير حركتشان، فهم ما نسبت به حركت آنها متفاوت است و اينكه ميگن سياره ها حركت مي كنند و ستاره ها ثابت هستند معنيش اين نيست كه ستاره ها حركت ندارندبلكه همه جهان در حال سير و انبساط هست.
اما وقتي به آسمان براي چند لحظه نگاه مي كنيم تنها اجرامي كه از نظر ما حركت سريعي دارند اول شهاب سنگها، دوم برخي سفينه ها و ايستگاههاي فضايي و سوم اشياء پرنده ناشناس UFO مي توانند باشند.

پاسخ داده شد 16 Sep 2016 توسط abakolah (240 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+7 رای
2 پاسخ 5,994 بازدید
پرسیده شد 13 Dec 2013 در ستاره شناسی توسط ناشناس
+2 رای
3 پاسخ 632 بازدید
پرسیده شد 12 Mar 2016 در ستاره شناسی توسط نیکومحمدی (40 امتیاز)
+6 رای
1 پاسخ 474 بازدید
+7 رای
2 پاسخ 1,048 بازدید
...