به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا واحد زمان ثانیه و واحد طول متر است ؟ براساس چی ؟ یا چه چیزی این ها واحد اصلی انتخاب شده اند؟

+2 رای

چرا واحد زمان ثانیه شده؟ چه اتفاقی افتاده که 1 ثانیه رو در نظر گرفتن برای واحد اصلی زمان؟مثلا آیا اونا فاصله یه دوره تناوب آونگ رو برای این در نظر گرفتن یا چیز دیگه ای؟
و همین سوالو دقیقا درومورد متر و کیلوگرم دارم...
ممنون

پرسیده شد 21 Jul 2016 در موارد دیگر توسط سارا060 (470 امتیاز)

3 پاسخ

+1 رای

اين واحد ها قرار دادي است كه توسط افراد و انجمن هاي علمي در طول تاريخ ايجاد گرديده اند. به عنوان مثال يك متر فاصله اي است كه نور در یک بر روی ۲۹۹٬۷۹۲٬۴۵۸ مي پيمايد.در 1793 به صورت فاصله دو نشانه بر روی میلهٔ پلاتین-ایریدیوم (که در ابتدا به صورت یک ده میلیونیم فاصلهٔ میان قطب شمال جغرافیایی زمین و خط استوای در دمای صفر مطلق گذرنده از پاریس محاسبه گردید) این نمونه هم اکنون در اداره بین‌المللی اوزان و ابعاد در سور در حومه پاریس نگهداری می‌شود و لي در حال حاضر با مراجعه به ثانیه و سرعت نور که در خلاء برابر ۲۹۹٬۷۹۲٬۴۵۸ متر بر ثانیه‌است تعریف می‌شود. در سال 1960 تعريف جديد از يك متر ارايه شد مقدار مشخص از طول موج از خط گسيل معين از krypton-86. در سال 1983 دوباره تعريف مرسوم استفاده گرديد.
در مورد ثانيه بايد گفت كه ثانیه مدت زمانی است که اتم سزیوم-۱۳۳ (Cs-۱۳۳) در حالت پایه ۹۱۹۲۶۳۱۷۷۰ بار نوسان می‌کند.

پاسخ داده شد 27 Jul 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

کاملا درسته تشکر که تکمیل ترش واحدیست که si به رسمیت شناخته

0 رای

قرار دادهsi؛شما می تونین پیروی نکنین

پاسخ داده شد 8 Apr 2017 توسط سینا مومنی (2,050 امتیاز)
–1 رای

اینا همه قرارداده. مثل اینکه خونواده قرارداد کردن اسم تو رو بزارن سارا. حالا اینکه بگیم چرا سارا دلیل خاصی نداره و صرفا میتونست هرچیز دیگه ای باشه. بر اساس قرارداد

پاسخ داده شد 26 Nov 2016 توسط schr0dinger (1,080 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
2 پاسخ 467 بازدید
...