به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

دیابت نوع 1 چرا یه نوع بیماری خود ایمنی است؟

+1 رای

در بیماری خود ایمنی .سلول های ایمنی بدن به پوشش اطراف سلول های عصبی حمله میکنند اما چرا در دیابت سلول های ایمنی خود جزایر لانگرهانس رو از بین میبرند.؟
با تشکر

پرسیده شد 9 Aug 2016 در کالبد شناسی توسط محمد بهرامی (210 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

بیماری دیابت به معنای بالا رفتن میزان قند در خون است. در تنظیم میزان قند خون هورمون‌ها و عوامل زیادی به طور مستقیم و غیرمستقیم دخالت دارند. امّا مهمترین هورمونی که قند خون را کنترل می‌کند، «انسولین» نام دارد.در دیابت نوع یک بدن نمی‌تواند به میزان کافی انسولین تولید کند.

در اختلال خود ایمنی، دستگاه ایمنی بدن سلول‌های خودی را بیگانه تلقی کرده و به تخریب آن‌ها می‌پردازد. این واکنش ممکن است در اثر تولید نابه‌جای پادتن‌هایی باشد که علیه مولکول‌های سطح سلول‌های بدن ترشح می‌شوند.

بیماری‌های خود ایمنی ممکن است بر بخش‌های مختلفی از بدن تأثیر بگذارند. به طور مثال، در بیماری ام‌اس دستگاه ایمنی به پوشش اطراف سلول‌های عصبی مغز و نخاع حمله می‌کند. دیابت نوع یک نیز نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن جزایر لانگرهانس پانکرآس مورد تهاجم قرار می‌گیرد و بیماری لوپوس منتشر.

پاسخ داده شد 11 Aug 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
1 پاسخ 344 بازدید
پرسیده شد 31 Oct 2014 در کالبد شناسی توسط Dragon (10,310 امتیاز)
+5 رای
3 پاسخ 1,111 بازدید
...