به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

اتم چگونه به وجود امده ؟ ماهیت الکترون چیست ؟

+2 رای

اتم چگونه به وجود امده ؟ ماهیت الکترون چیست ؟

پرسیده شد 11 Aug 2016 در فیزیک هسته ای توسط رومینا1 (1,060 امتیاز)

3 پاسخ

0 رای

جواب انکه چطور اتم به عنوان ذره به جود اورنده یک ماده به وجود امد به پیدایش وجود اجسام و مواد در عالم بر می گردد ولی نظریه مبنی بر وجود اتم از زمان فلاسفه یونان باستن پایه ریزی شد ولی نوین ترین فعالیت که منجر به کیف و ارایه مفهوم اتم شد توسط جان دالتون در سال 1803 صورت پذیرفت. برای بررسی روند کشف اتم مطلب زیر را مطالعه فرمایید.
http://masoudrchemistry.persianblog.ir/

طبعتا هر ذره ای از یک سری ذرات تشکیل خواهد شد.الکترون یکی از ذرات تشکیل دهنده اتم است که به دور هسته الکترون می چرخد.الکترون هیچ جزء و زیرساختار تشکیل‌دهنده شناخته‌شده‌ای ندارند ( حداقل طبق نظریات کنونی) ولی این ذره دارای جرم است و در برهم کنش ها شرکت می کند.

پاسخ داده شد 19 Aug 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

ممنون
ولی اگه میشه درباره پیدایش اتم هم توضیح بدهید. شما فقط گفتید که مربوط به نظریه پیدایش اجسام ومواد در عالمه

مطابق جدول زمانی بیگ بنگ، حدوده 10^-6 ثانیه پس از بیگ بنگ جهان به انبساط خودش ادامه می دهد با انبساط کم چگال تر و سردتر می شود. نیروهای ابتدایی از هم جدا شده : نخست گرانش و سپس نیروی قوی که هسته اتم رو نگه می دارد و سپس نیروی ضعیف و نیروی الکترومغناطیس. تا ثانیه های ابتدایی جهان از ذرات بنیادی و انرژی تشکیل می شود نظیر کوارک، الکترون، فوتون، نوترینو و سایر ذرات. این ذرات با برخورد با یکدیگر فوتون و نوترون را تشکیل می دهند.

خب این ذرات بنیادی چجوری تشکیل شدن؟

سخته به این سوال پاسخ داد ولی طبق نظریه انفجار بزرگ در ثانیه‌های اولیه پس از انفجار فقط تشعشع و ذرات زیر اتمی گوناگون در جهان وجود داشتندکه این ذرات زیر اتمی از برخورد پرتوها با يكديگر به وجود امده اند.

0 رای

خوب اتم خودش از پروتون و نوترون به وجود امده خود این پروتون ها و نوترون ها هم از ذرات به اسم کوارک به وجود امدند .پروتون از 2کوارک بالا و یک کوارک پایین و نوترون از 1 کوارک بالا و دو کوارک پایین ساخته شده اند.نظریه ریسمان هم ادعا می کند که کل این ذرات ازریسمان ها تک بعدی به وجود امده اند.

پاسخ داده شد 3 Oct 2016 توسط مرصاد12 (40 امتیاز)
0 رای

در مورد چگونگی به وجود اومدن اتم چیزی نمیدونم. ولی راجب ماهیت الکترون باید بگم که الکترون خاصیت موجی-ذره ای داره. ینی هم میتونه رفتار موج رو داشته باشه و هم میتونه به عنوان ذره در نظر گرفته بشه. جالبه بدونید یه فیزکدان گفت الکترون ذره س و بهش نوبل دادن. چند سال بعد پسرش گفت الکترون موجه و به اینم نوبل دادن. برای اینکه بیشتر بفهمی برو ازمایش دو شکاف رو بخون

پاسخ داده شد 25 Nov 2016 توسط schr0dinger (1,080 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+6 رای
1 پاسخ 3,095 بازدید
پرسیده شد 8 Sep 2013 در شیمی نظری توسط سپهر (6,260 امتیاز)
+6 رای
2 پاسخ 631 بازدید
...