به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

توپی را از ارتفاع با شتاب رها میکنیم اما در لحظه اول به زمین نزدیک میشود اما برخورد نکرده و دوباره به سمت بالا میرود و در لحظه دوم به زمین برخورد میکند. چرا؟

+2 رای

در یکی از کتاب های معتبر سوالی مطرح شده مبنی بر اینکه توپی را از ارتفاع با شتاب رها میکنیم اما در لحظه اول به زمین نزدیک میشود اما برخورد نکرده و دوباره به سمت بالا میرود و در لحظه دوم به زمین برخورد میکند. چرا؟
iهمچنین در نمودار نیز نشان داده شده است.

پرسیده شد 23 Oct 2016 در صداشناسی توسط arsalan

2 پاسخ

0 رای

بنظر میرسه به خاطر شتابی که داره باعث ایجاد اصطکاک با هوا بشه و در زیر خودش شروع کنه به متراکم کردن هوا و یه حالت بالشی از هوای متراکم زیرش بوجود بیاد که تا حد امکان فشرده میشه و وقتی که نیروی هوای متراکم بر توپ غلبه کرد دوباره اون رو به بالا پرتاب میکنه و در اخر توپ مجدد به زمین میرسه

پاسخ داده شد 9 Dec 2016 توسط مسعود د (240 امتیاز)
0 رای

احتمالا سرعت وسطح مقطع زیادی داشته که باعث به وجود آمدن مقاومت هوای زیادی می شود.

پاسخ داده شد 9 Dec 2016 توسط علی () (7,130 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...