به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چه کار کنیم تاهنگام پوست کندن پیاز چشم نسوزد؟

+10 رای

لطفا برای اینکه هنگام پوست کندن پیاز چشم نسوزد چندراه پیشنهاد کنید

پرسیده شد 27 Sep 2013 در شیمی نظری توسط عسل666 (610 امتیاز)

نمی دونستم که باید اشک بریزیم خیلی عالی بود ممنون بخاطر اطلاع رسانی تون ولی می شه چند راه پیشنهاد کنید که وقتی چشم می سوزد چه کار کنیم که نسوزد ؟ممنون

1 پاسخ

+3 رای

enter image description here

اگر موارد زیر را رعایت کنید می توانید تقریبا از شر سوزش چشم هنگاه پوست کندن پیاز خلاص بشید :

  • قسمت‌ ريشه‌ پياز را نگيريد و از سر پياز آن‌را ريز کنيد.
  • پياز را در يخچال‌ قرار دهيد و پس‌ از چندساعت‌ آن‌ را ريز کنيد.
  • به‌ هنگام‌ خردکردن‌ پياز، دهان‌ خود راببنديد.
  • پياز را هنگام‌ پوست‌ کندن‌ زير شير آب‌سرد بگيريد.
  • پيازهاي‌ خيلي‌ تند را يک‌ ساعت‌ در آب‌سرد خيس‌ کنيد، پياز شيرين‌ مي‌شود.

به این خبر هم توجه کنید :

به گزارش خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،عده اي به دلیل آنکه پوست کندن پیاز چشم هایشان را اذیت می کند اغلب از این کارپر فایده سرباز می زنند اما اگر بدانند پوست کندن پیاز تا چه اندازه به سلامت ذهن آن ها کمک می کند هیچ گاه این کار را ترک نمی کند.
پوست کندن پیاز و به دنبال آن اشک و سوزش چشمانی که به دنبال آن می آید سبب می شود چشم ها آهسته تر پیرشوند و در سنین بزرگسالی دچار آب مروارید و پیری چشم نشویم.
هنگام پوست کندن پیاز تا جایی که می توانید اشک بریزید زیرا سبب می شود تا چشم هایتان براق شود وهرگونه آلودگی از مغز شما پاک شود پس تا جاییکه می توانید پیاز پوست بکنید و نگران سوزش چشم هایتان نباشید.

منابع : 1,2

پاسخ داده شد 27 Sep 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
بازنگری شد 27 Sep 2013 توسط سعید

مطلب جالبی بود ولی یک جایی خواندم که آدامس جویدن میتواند جلوی ریزش اشک هنگام پوست کندن پیاز را بگیرد ؛ لطفا علمی بودن این مطلب را زیر سوال ببرید! (دلایل علمی برای درست یا غلت بودن آن بیاورید)
باتشکر

راستش نمیدونم!!!!!!

ببخشید ، الان به نظر شما این یک بحث علمی است ؟

من هم این موضوع را شنیدم ولی فکر نمی کنم هیچ مبنای علمی ای داشته باشد و ارتباط خاصی بین آدامس جویدن و ریزش اشک هنگام پوست کندن پیاز باشد. شما خودتون می تونید این موضوع را امتحان کنید ببینید حقیقت داره یا نه

پرسشهای مرتبط

+4 رای
1 پاسخ 788 بازدید
...