به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا در جایی که جاذبه زمین وجود ندارد برای جمع کردن آشغال میشود از جاروبرقی استفاده کرد؟

+2 رای

آیا نیروی مکش جاروبرقی در جایی که نیروی جاذبه زمین وجود ندارد عمل میکند؟ یعنی قادر است اجسام را به سمت خود بکشد؟

پرسیده شد 21 Mar 2017 در الکتریسیته توسط ناشناس

3 پاسخ

0 رای
 
بهترین پاسخ

سلام
شرایطی که شما در نظر گرفتید تعریف داره . شرایط بدون جاذبه : میتواند به دو صورت باشد با خلا و بدون خلا
اصولا کارکردن یک دستگاه مکنده مانند جارو برقی ارتباطی به وجود یا عدم وجود جاذبه ندارد . بلکه به حضور یک سیال نیاز است که البته وجود سیال در اطراف زمین خود نیازمند جاذبه زمین است اما این دلیلی بر آن نمیشود که در هر محیط بدون جاذبه ای سیال وجود نداشته باشد . بنابر این اگر محیط بدون جاذبه حاوی یک سیال مانند هوا باشد صرف نظر از مقدار جاذبه ، جارو برقی کار میکند.
پس نهایتن نتیجه می شود که مکانیسم مکش ارتباطی با جاذبه ندارد.

پاسخ داده شد 24 Mar 2017 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)
0 رای

دوست ارجمند همانطور که میدانید بی وزنی در فضا و فقدان جاذبه برای فضا نوردان مثال بسیار خوبی برای سوال شما است چنانچه بخواهیم جارو برقی را در فضای ذکر شده که دارای فقدان نیروی جاذبه است روشن کنیم باید تغییراتی را در موتور و کیسه نگهداری مواد زائد بدهیم زیرا اولا پارامترهای موتور در شرایط بی وزنی رعایت شود(به آدرسhttp://adsabs.harvard.edu/abs/2001AcAau..49..199B) مراجعه کنید ثانیا کیسه نگهداری مواد زائد باید از جنسی باشد که بتواند این مواد را در خود نگهداری کند توصیه میکنم این کلیپ رو هم ببینی و فرم جارو برقی در جاذبه صفر را نشان میدهد.

پاسخ داده شد 23 Mar 2017 توسط آران (6,020 امتیاز)
0 رای

بله ولی جارو برقی های معمولی خیر. این پره ای و فنی است ... در فضا میتوان از جارو برقی هایی که در هواپیما ها استفاده میشوند و موتور آنها کیسه ای را مانند قلب باز و بسته میکنند و مکش ایجاد می شوند استفاده کرد

پاسخ داده شد 24 Mar 2017 توسط علیرضاعلایی (80 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+10 رای
7 پاسخ 3,673 بازدید
...