به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

قانون سوم نیوتون

+8 رای

قانون سوم نیوتون در چه مواردی برقرار نیست؟

پرسیده شد 4 Oct 2013 در فیزیک کاربردی توسط شیرین (210 امتیاز)

3 پاسخ

+2 رای

سلام
به نظر می رسد در سرعت های بالا جواب ندهد . همچنین در مباحث مربوط به سیاهچاله ها و زمانی که جرم ثابت نباشد

پاسخ داده شد 30 Oct 2013 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
+1 رای

قانون سوم نیوتن می گوید تمام نیرو ها در جهان با هم برابرند ولی در خلاف جهت هم. هیچ نیروی جدایی وجود ندارد، برای هر نیرویی که بر یک جسم وارد می شود عکس العملی مساوی و در خلاف جهت وجود دارد. در مورد نیروهای داخلی، نیرویی که به هر بخش از یک سیستم اعمال شود با نیروی عکس العملی در سمت دیگر سیستم مقابله می کند.

بدون مشخص کردن ماهیت ماده این قانون می گوید دو جسم با جرم های متفاوت با یک نیرو یکدیگر را جذب یا دفع می کنند اما جسم کوچکتر شتاب بیشتری از جسم بزرگتر می گیرد.

سه قانون حرکت برای اولین بار توسط آیزاک نیوتن در کتاب Philosophiae Naturalis Principia Mathematica در سال 1687 منتشر گردید. نیوتن از آن ها برای بررسی حرکات مختلف میان اجزا و سیستم ها استفاده کرد.

منبع

پاسخ داده شد 5 Oct 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
بازنگری شد 5 Oct 2013 توسط سعید
0 رای

قانون سوم نیوتن در تمامی موارد برقرار است از لحاظ انرژ یبرگشتی و لی از نظر جهت در مواد مختلف متفاوت بوده و ممکن است نیروی وارد شده در چندین جهت تقسیم شود و در این صورت نیروی برگشتی و در اصل همان کنش به صورت برایند باید در نظر گرفته شود.

پاسخ داده شد 17 Dec 2014 توسط OmidZ (40 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
1 پاسخ 469 بازدید
+2 رای
0 پاسخ 145 بازدید
+6 رای
2 پاسخ 970 بازدید
...