به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

بازگشت به گذشته معادل بازگشت به خود همزاد

0 رای

آیا میتوان از نظریه های هاوکینگ و سایرین چنین استناط کرد که فرد در بازگشت به گذشته مثلا با خود همزادش یا همزاد پدر بزرگش روبرو میشود نه خود خودش یا خود پدربزرگش که درصورت قتل همزاد پدربزرگش باعث قتل خود پدربزرگش میشود که در اینصورت پارادوکس ایجاد میشود و مثلا بازخورد تابشی از بازگشت به گذشته جلوگیری میکند ؟

پرسش مرتبط با پاسخ: سفر در زمان
پرسیده شد 27 May 2017 در مکانیک کوانتوم توسط ناشناس

1 پاسخ

0 رای

همانطور که میدونید نظریه هاوکینگ جزئیات دقیق این رویداد رو ذکر نمی کنه. ولی طبق نظریه خودم .انسان با برگشت به گذشته بعید است بتونه تغییراتی رو منجر بده که در اینده نتیجش مشاهده بشه. تغییرات رخ داده در هر بازه زمانی مربوطه به خود اون زمان هستن و قابل ارجاع به بازه های زمانی دیگه نیستن. طبق نظریه هاوکینگ همانطور که گفتی یه پارودکس رو ایجاب می کنه که من به شخصه بش معتقد نیستم. در کل برای پاردوکس ها باید راه حل پیدا کرد و نه اینکه ناتمام باقی بمونن.

پاسخ داده شد 7 Jun 2017 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...