به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

روش معلق کردن اجسام با استفاده از نیروی الکترومغناطیس به چه شکل است ؟

0 رای

سلام ,
اسپیکر های معلقی که چند سال هست ساخته شده ایا میدونید به چه شکلی معلق می مانند و از نظر علمی چطور این کار را انجام می دهند ؟ تا انجایی که من فهمیدم با استفاده از نیروی الکترومغناطیس است , برای اینکه منظور منو بهتر متوجه بشید میتونید داخل گوگل سرچ کنید اسپیکر های معلق و کلیپ های کوتاه از این اسپیکر ها رو ببینید , میخوام بدونم چطور میشه این کار رو انجام داد و علم استفاده شده در این کار به چه شکلی است ؟

پرسیده شد 20 Jul 2017 در تکنولوژی توسط alireza1375eb (40 امتیاز)

دوست عزیز که پاسخ دادید , درباره ی ابررسانا ها این موضوع درسته اما در داخل اسپیکر های معلق از ابر رسانا استفاده نشده زیرا نیاز به دمای پایین زیادی دارد !! بلکه از نیروی مغناطیسی استفاده شده که روش اون رو بنده نمیدونم که چطور با نیروی مغناطیس این کار را انجام می دهند و سوال بنده این است ؟

1 پاسخ

0 رای

دوست محترم از خاصیت ابررسانایی استفاده میشود ابَررسانایی پدیده‌ای است که در دماهای بسیار پایین برای برخی از مواد رخ می‌دهد. در حالت ابررسانایی مقاومت الکتریکی ماده دقیقاً صفر می‌شود و ماده خاصیت دیامغناطیس کامل پیدا می‌کند؛ یعنی میدان مغناطیسی را از درون خود طرد می‌کند(علت اینکه معلق میماند). مقاومت الکتریکی یک رسانای فلزی(آهنربای مثال شما) به تدریج با کاهش دما کم می‌شودنکته بسیار مهم این است که ابررساناها می‌توانند جریانی را بدون وجود ولتاژ عامل، حفظ کنند (R=V/I) چون در ابررسانا R=0 است

پاسخ داده شد 23 Jul 2017 توسط آران (6,020 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
2 پاسخ 8,537 بازدید
...